Η κυβέρνηση με την επιβολή τεκμαρτού φόρου παραδέχεται αρχικά ότι έχει αποτύχει να αντιμετωπίσει τη φοροδιαφυγή εδώ και τέσσερα (4) χρόνια και δεύτερον, την κανονικοποιεί αφού, αντί να βρει ένα δίκαιο και ξεκάθαρο, αναλογικό φορολογικό σύστημα, επιβάλλει αυτό το οριζόντιο “χαράτσι”. Το “χαράτσι” αυτό χαρακτηρίζεται παράλογο από όλους τους ενδιαφερόμενους φορείς, τους ελεύθερους επαγγελματίες. Αυτό μάς μετέφεραν και εκπρόσωποι του Σωματείου Ιδιοκτητών Επιβατηγών Αυτοκινήτων Ταξί Θεσσαλονίκης “Ο Ερμής” με τους οποίους συναντήθηκα σήμερα”, δήλωσε ο Πρόεδρος της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία, Σωκράτης Φάμελλος, σε συνέντευξη που παραχώρησε στο ραδιοφωνικό σταθμό “City 106.1” Θεσσαλονίκη και στη δημοσιογράφο, Μαρία Σαμολαδά.

Συμπλήρωσε πως: “η φορολόγηση δε, είναι τόσο παράλογη όπου οι επαγγελματίες των ταξί πληρώνουν μεγαλύτερη φορολογία όταν έχουν εργαζόμενους, κάτι που δεν στηρίζει φυσικά την απασχόληση, ενώ αυξάνεται και με την πάροδο των ετών, λες και με την πάροδο των ετών για παράδειγμα αυξάνεται ο αριθμός των επιβατών ή οι κούρσες. Η ρύθμιση αυτή πλήττει κατά βάση τους μικρούς και μεσαίους επαγγελματίες ενώ οι “μεγάλοι” θα βρουν εύκολα τρόπους να φοροδιαφύγουν. Την ίδια στιγμή η κυβέρνηση δεν παρεμβαίνει στην αισχροκέρδεια και στα υπερκέρδη στο ρεύμα, στα καύσιμα, στις τράπεζες, τα οποία δεν φορολογεί. Αυτά τα στοιχεία συνθέτουν και την άδικη φορολογική πολιτική της κυβέρνησης Μητσοτάκη”.

Την επιφύλαξή του σχετικά με ενδεχόμενο επικοινωνιακό χαρακτήρα των προστίμων που επιβάλλει το Υπουργείο Ανάπτυξης σε λίγες εταιρίες για αισχροκέρδεια εξέφρασε στη συνέχεια: “Όπως προέκυψε και από επίσκεψη που πραγματοποιήσαμε πρόσφατα με τον Στέφανο Κασσελάκη στην Επιτροπή Ανταγωνισμού, είχαν επιβληθεί πρόστιμα και άλλες χρονιές που τελικά δεν έχουν εισπραχθεί ακόμη καθώς οι εταιρίες προσέφυγαν με στόχο την ακύρωσή τους. Η κυβέρνηση παράλληλα με τον έλεγχο οφείλει να “προλαμβάνει” και να μην επιτρέπει την αισχροκέρδεια. Τα τεράστια σε σχέση με τα προηγούμενα έτη υπερκέρδη των Ελληνικών Πετρελαίων όπου συμμετέχει με σημαντικό ποσοστό το δημόσιο είναι χαρακτηριστικά της γενικότερης στάσης της κυβέρνησης. Δηλαδή της επιλογής της να “καλύπτει” αφού δεν φορολογεί σε σημαντικό ποσοστό τα υπερκέρδη αλλά, και να συμμετέχει στην παραγωγή τους. Εδώ και χρόνια περιμένουμε ακόμη τα πορίσματα για την αισχροκέρδεια και τις χρεώσεις στις τράπεζες”.

Για την καινούργια εφεύρεση της κυβέρνησης , τα “πολύχρωμα” τιμολόγια ρεύματος είπε: “Η κυβέρνηση, μετά από ένα αδιέξοδο πηγαινέλα μεταξύ ρήτρας αναπροσαρμογής και ενωμάτωσής της στα τιμολόγια στη συνέχεια, έρχεται τώρα να βαφτίσει τη ρήτρα “μηχανισμό διακύμανσης”. Το σταθερό βέβαια αποτέλεσμα της κυβερνητικής πολιτικής είναι ότι οι καταναλωτές πλήρωσαν και πληρώνουν την ακρίβεια όλα αυτά τα χρόνια, ενώ την ακρίβεια επιδοτεί σταθερά η κυβέρνηση με λεφτά από τους φόρους. Σε κάθε περίπτωση οι καταναλωτές είναι εκτεθειμένοι στα διάφορα “παιχνίδια” με τη χονδρεμπορική τιμή ηλεκτρικής ενέργειας που επιτρέπει η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας από την αρχή λειτουργίας του Μοντέλου-Στόχου, γνωστού ως χρηματιστήριο ενέργειας, τον Νοέμβριο του 2020, η οποία ξεκίνησε χωρίς έλεγχο και ρύθμιση όπως συνεχίζει να καταγγέλλει ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ. Ο καθορισμός ανώτατου συντελεστή κέρδους 5% στη χονδρεμπορική αγορά ηλεκτρικής ενέργειας αποτελεί δική μας πρόταση εδώ και πολύ καιρό”.

Ο Σ.Φάμελλος στηλίτευσε την υποβάθμιση της αναπτυξιακής προοπτικής της ευρύτερης περιφέρειας της Θεσσαλονίκης, ως αποτέλεσμα των κυβερνητικών επιλογών, που συνδυάζεται με την ακραία ακρίβεια αλλά και με την καθυστέρηση ή και την ακύρωση σημαντικών έργων όπως είναι το μετρό, ή το εμπορευματικό κέντρο στο πρώην στρατόπεδο Γκώνου, η ανάπλαση της Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης, κλπ.”.

Αναφέρθηκε στη συμμετοχή του ως ομιλητή σε εκδήλωση που πραγματοποιείται σήμερα το απόγευμα στη Θεσσαλονίκη με θέμα τη Θεσσαλονίκη, όπου εκεί θα συζητήσουμε για τις πολιτικές αλλά και για τους πολιτικούς. Δική μας μέριμνα, παρά την πολύ έντονη περίοδο που διανύουμε στον ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ είναι πώς να ανοίγουμε πολιτικά θέματα προς όφελος της κοινωνίας και των πολιτών”.

Παρουσίασε ακόμη την κριτική του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ για το έργο του fly over καθώς και στην πρόσφατη συνάντηση που διοργάνωσε ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ για το θέμα με τους εμπλεκόμενους φορείς της Θεσσαλονίκης: “Είναι δεδομένο δυστυχώς ότι το έργο του fly over αποφασίστηκε και ανακοινώθηκε στη ΔΕΘ το 2019 από τον κ. Μητσοτάκη δεν βασίζεται σε κάποια κυκλοφοριακή μελέτη και άρα δεν βασίζεται στην επιστήμη. Παρόλα αυτά, τώρα που έχει ξεκινήσει η κατασκευή του χρειάζεται να εκπονηθεί μία κυκλοφοριακή μελέτη έστω για τη διαχείριση των επιπτώσεών του στην κυκλοφορία της Θεσσαλονίκης. Στην έλλειψη κυκλοφοριακής μελέτης προστίθεται και η απουσία ενός κέντρου διοίκησης της κυκλοφορίας, control room, που να συγκεντρώνει όλη την πληροφορία για το κυκλοφοριακό φορτίο, τα ατυχήματα κτλ, ενώ δεν έχει δημιουργηθεί ούτε ένα πρωτόκολλο διαχείρισης έκτακτων καταστάσεων. Οδηγούμαστε σε ένα θέατρο του παραλόγου στη Θεσσαλονίκη και σε ένα κυκλοφοριακό έμφραγμα τεσσάρων (4) ετών. Όλα αυτά τα ζητήματα μεταφέραμε στη συνάντηση που κάναμε με τους φορείς, οι οποίοι οφείλουμε και να αναλάβουν πρωτοβουλίες ώστε να βοηθήσουν την πόλη και τους πολίτες της”.

 

 

Ο Σ.Φάμελλος κληθείς να απαντήσει τέλος για τις εσωκομματικές εξελίξεις στον ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ είπε: “η ήττα μας στις εθνικές και αυτοδιοικητικές εκλογές έχουν αναδείξει ότι υπάρχουν προβλήματα που πρέπει να λύσουμε στον ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ καθώς και πάνω από όλα πως πρέπει να ανακτήσουμε την εμπιστοσύνη της κοινωνίας. Έχουμε μπροστά μας δύο ορόσημα σε αυτήν την κατεύθυνση. Το “καθημερινό” ορόσημο του εάν αναδεικνύουμε τα προβλήματα των πολιτών και δίνουμε λύσεις αλλά και το ορόσημο του Συνεδρίου για το τι κόμμα θέλουμε και ποια είναι η πολιτική μας πρόταση που μπορεί να προσφέρει κυβερνητική διέξοδο στην κοινωνία. Οι αποχωρήσεις τέλος συντρόφων και συντροφισσών μας είναι λανθασμένες και αντίθετες με τη βούληση και ψήφο των πολιτών αφού, πλέον θα υπάρχει μία “αντίπαλη” στον ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Κοινοβουλευτική Ομάδα, της οποίας όμως οι βουλευτές έχουν εκλεγεί με ψήφους του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ”.