Ανύποτη είναι η τραγωδία που σημειώθηκε το πρωί της Τετάρτης στην Καλαμάτα την ώρα της πτήσης του T-2 Buckeye της Πολεμικής Αεροπορίας με χειριστή τον 40χρονο επισμηναγό Επαμεινώνδα Κωστέα.

Ήταν η τελευταία με το συγκεκριμένο αεροσκάφος και μάλιστα έγινε μπροστά στα μάτια της οικογένειάς του από τον αεροδιάδρομο της 120 ΠΕΑ.

Ο 40χρονος επισμηναγός ήταν παντρεμένος και πατέρας δύο ανήλικων παιδιών. Υπηρετούσε επί 23 χρόνια στην Πολεμική Αεροπορία και είχε πάνω από 3.000 ώρες πτήσεις.

«Βαριά χρονιά για την πολεμική αεροπορία, είναι η έκτη απώλεια που έχουμε φέτος», λέει, μιλώντας στο MEGA, ο αεροναυπηγός, Φαίδων Καραιωσηφίδης.

«Κατέληξε, μια πολύ ευχάριστη, όπως θα είχε προγραμματιστεί, τελετή η οποία θα γινόταν… Αποχωρούν αυτοί οι οποίοι πήραν μεταθέσεις τώρα και πηγαίνουν στις νέες μονάδες τους. Ο συγκεκριμένος ιπτάμενος, από ό,τι αντιλαμβάνομαι, θα έφευγε για νέα θέση και ολοκλήρωνε την καριέρα του και σαν εκπαιδευτής και σαν πιλότος».

«Το συγκεκριμένο αεροσκάφος δεν έχει πολλές απώλειες. Είναι ένα παλιό αεροπλάνο, παραγγέλθηκε το 1974, υπηρετούν από τότε ανελλιπώς. Είναι αυτά που εκπαίδευσαν όλους τους χειριστές των μαχητικών και μη αεροσκαφών της ΠΑ όλα αυτά τα χρόνια. Η προηγούμενη απώλεια είναι το 2018, αλλά τότε είχαμε δύο πτώσεις, η μία ήταν θανατηφόρα, η άλλη όχι. Και αμέσως προηγουμένως πρέπει να πάμε στο 1996. Ήταν είναι αξιόπιστο αεροπλάνο και τα εκπαιδευτικά, ιδιαίτερα αυτού του τύπου με δύο κινητήρες, είναι αυτό που λένε ότι συγχωρούν λάθη».

 

Σύμφωνα με τον κ. Καραιωσηφίδη, «δεν πετάει τίποτα στην ελληνική ΠΑ αλλά και σε όλες τις αεροπορίες αν δεν είναι ασφαλές. Όταν το πρωί χθες ο μηχανικός παρέδωσε το αεροπλάνο στον πιλότο και υπογράψανε, ο πιλότος είχε την εμπιστοσύνη ότι το αεροπλάνο ήταν αξιόπλοο. Τι συνέβη στη συνέχεια είναι θέμα διερεύνησης, όλα τα ενδεχόμενα είναι ανοιχτά».

Ο ίδιος υπογραμμίζει πως «το παλιό αυτό αεροπλάνο θα έπρεπε να έχει αντικατασταθεί. Υπάρχει διαδικασία ήδη αντικατάστασης».

Το χρονικό της τραγωδίας
Θεωρητικά πρόκειται για μία εκπαιδευτική πτήση καταδίωξης, ωστόσο στο διθέσιο εκπαιδευτικό ο 40χρονος ήταν μόνος του.

Όπως μετέδωσε το πρωί της Πέμπτης (28/12) η εκπομπή «Κοινωνία Ώρα Mega» κάποια στιγμή λίγο πριν την προσγείωση το αεροσκάφος αρχίζει και χάνει ύψος και χάνεται από τα μάτια των δικών του και των συναδέλφων του. Αφού είχε τελειώσει η πτήση και τα αεροσκάφη επέστρεφαν στο αεροδρόμιο για προσγείωση, στις 11:28 χτύπησε η καταστροφή.

Η συντριβή σημειώθηκε 900 μέτρα βόρεια της πύλης του αεροδρομίου, κοντά στην περιοχή Άρι στη Μικρομάνη και είχε ως αποτέλεσμα τον θάνατο του 40χρονου.

Τα αίτια της πιθανής συντριβής είναι πολλά – τα οποία ερευνώνται – και κάποιοι κάνουν λόγο για έκρηξη στον αέρα.

Έχουν περάσει λίγα λεπτά από τη συντριβή του εκπαιδευτικού αεροσκάφους της Πολεμικής Αεροπορίας και οι χειρότεροι φόβοι έχουν επιβεβαιωθεί. Ο 40χρονος έμπειρος επισμηναγός, έχει χάσει τη ζωή του.

Οι πληροφορίες θέλουν τον αδικοχαμένο πιλότο να μην εγκατέλειψε το αεροσκάφος αν και το μοιραίο Τ-2 διέθετε εκτινασσόμενο κάθισμα προκειμένου αυτό να μην καταλήξει στο χωριό Άρης προξενώντας θύματα ανάμεσα στους πολίτες.

Κάτοικοι της περιοχής έκαναν λόγο για έναν εκκωφαντικό θόρυβο και στη συνέχεια είδαν ένα μαύρο σύννεφο καπνού, να απλώνεται στον ουρανό της πόλης.