Ο Περιφερειάρχης, Απόστολος Τζιτζικώστας, στο συνέδριο «Greece Talks_Thessaloniki, μίλησε για την δουλειά που έχει γίνει σε υποδομές και ανθρώπινο δυναμικό στη Θεσσαλονίκη και την Κεντρική Μακεδονία.

Όπως  χαρακτηριστικά ανέφερε, όλα τα προηγούμενα χρόνια έγιναν σημαντικά έργα τα οποία συνέβαλαν στην αύξηση του τουρισμού και αποτελούν την βάση για την διαμόρφωση του οδικού χάρτη για τα επόμενα χρόνια και την επερχόμενη ανάπτυξη.

Όπως είπε ο Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας, τα προηγούμενα χρόνια προχώρησε και υλοποιήθηκε μία σειρά έργων τα οποία επεκτείνονται από τις υποδομές έως τον Πολιτισμό και την έρευνα και ανάπτυξη που άλλοτε χρόνιζαν αλλά πλέον είναι ορατά. «9,2 ο βαθμός ικανοποίησης των τουριστών στην Κεντρική Μακεδονίας σύμφωνα με τον ΙΝΣΕΤΕ, στο 9,1 ο εθνικός μέσος όρος», είπε ο Περιφερειάρχης.

Ο  ίδιος, έκανε αναφορά στην περιφερειακή οδό Κατερίνης, τον σύγχρονο αυτοκινητόδρομο στο πρώτο πόδι της Χαλκιδικής, την νέα είσοδο στο Κιλκίς, την προστασία και ανάδειξη του αρχαιολογικού χώρου της Αμφίπολης, το ανάκτορο των Αιγών, το μουσείο της Βεργίνας, αλλά και άλλα έργα υποδομής, όπως το αεροδρόμιο, το fly over, το μετρό της Θεσσαλονίκης που παραδίδεται το Νοέμβριο, το Thess Intec, που βάζει την περιοχή στον παγκόσμιο χάρτη της καινοτομίας, το Μουσείο Ολοκαυτώματος, την ανάπλαση και αξιοποίηση του παραλιακού μας μετώπου, την οποία χαρακτήρισε σημαντικό έργο που θα συμβάλλει στην ανάπτυξη της Θεσσαλονίκης.

Ο κ. Τζιτζικώστας αναφέρθηκε σε αριθμούς λέγοντας πως το ΑΕΠ της Περιφέρειας αυξήθηκε κατά 9%, οι εξαγωγές αυξήθηκαν κατά 18% και φτάνουν τα 6,2 δισ. ευρώ, η περιφέρεια έχει πλέον την πρωτιά στην Ελλάδα για τις εξαγωγές προϊόντων και τροφίμων καθώς και στην 17% αύξηση στις επενδύσεις στην έρευνα και καινοτομία καθιστώντας την περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας ανάμεσα στις 10 ταχύτερα αναπτυσσόμενες περιφέρειες στην ΕΕ στην έρευνα και καινοτομία.

«Όσο μεγαλύτερη η οικονομική ανάπτυξη, όσο καλύτερες οι υποδομές, όσο βελτιώνουμε την καθημερινότητα και την ποιότητα ζωής στις πόλεις, τόσο θα αντανακλούν στο τουριστικό προϊόν», τόνισε ο κ. Τζιτζικώστας.

Ακόμη, όπως είπε, σημειώθηκε αύξηση κατά 20% των αεροπορικών αφίξεων, αύξηση της κρουαζιέρας, αύξηση εσόδων από παραδοσιακές αγορές όπως οι ΗΠΑ, η επιμήκυνση της τουριστική περιόδου. «Όλα τους στοιχεία επιβεβαιώνουν πως η Κεντρική Μακεδονία δεν είναι μόνο για το καλοκαίρι», τόνισε χαρακτηριστικά.

Ο Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας είπε πως τα προηγούμενα χρόνια το τουριστικό προϊόν αναπτύχθηκε γιατί στηρίχθηκαν οι επιχειρήσεις και οι εργαζόμενοι, ειδικά κατά την διάρκεια της πανδημίας.

«Στηρίξαμε προγράμματα 150 τουριστικών επιχειρήσεων, δημιουργήσαμε ισχυρό brand name μακεδονικής κουζίνας», είπε και αναφερόμενος στο γεωγραφικό πλεονέκτημα της περιοχής τόνισε πως από τη Θεσσαλονίκη σε μία ώρα απόσταση ο επισκέπτης βλέπει τις πιο ωραίες παραλίες, τις ψηλότερες κορυφές, αρχαιολογικά και πολιτιστικά τοπόσημα.

«Ήμασταν οι πρώτοι που δημιουργήσαμε film office, βάζοντας τη Μακεδονία στον κόσμο του παγκόσμιου κινηματογράφου και προβάλλοντας τη Θεσσαλονίκη κατ’ επέκταση σε όλο τον κόσμο», είπε μεταξύ άλλων.

«Ο επισκέπτης δεν αναβιώνει απλά τη δόξα του παρελθόντος, ζει μια εμπειρία σύγχρονη και γίνεται μάρτυρας μια περιφέρειας που σκοπό έχουμε να την κάνουμε πρωτεύουσα εξωστρέφειας», κατέληξε.