Η πρόταση του ΟΣΕΘ και οι προκλήσεις
Σχεδιασμός για πιάτσες ταξί έξω από τους σταθμούς του μετρό Θεσσαλονίκης έχει τεθεί επί τάπητος, μετά από σχετική πρόταση του ΟΣΕΘ με στόχο την καλύτερη εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού, χωρίς όμως να επιβαρυνθεί η κυκλοφορία στην πόλη.
Το μετρό Θεσσαλονίκης βρίσκεται προ των πυλών, με τον υπουργό Μεταφορών και Υποδομών, Χρήστο Σταϊκούρα να επισημαίνει σε κάθε ευκαιρία πως τον Νοέμβριο του 2024 θα γίνει η παράδοση του έργου, το οποίο θα αλλάξει σημαντικά τον συγκοινωνιακό χάρτη της πόλης. Ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕΘ, Γιάννης Τόσκας υπογραμμίζει μέσω της Karfitsa, μιλώντας για την πρόταση του Οργανισμού, ότι υπάρχει ο σχεδιασμός για πιάτσες ταξί έξω από τους σταθμούς του μετρό Θεσσαλονίκης, ενώ παράλληλα λαμβάνονται υπόψιν τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της κάθε περιοχής.
«Έχουμε την αρμοδιότητα της εποπτείας της λειτουργίας του κλάδου των ταξί, των επιβατικών δημόσιας χρήσης εκ του ιδρυτικού μας νόμου. Είμαστε υπεύθυνοι για τις πιάτσες και τους σταθμούς. Για παράδειγμα στη Νέα Ελβετία όπου ο σταθμός του μετρό ετοιμάζεται πυρετωδώς και υπάρχει πρόοδος στην εξέλιξη της υλοποίησης του έργου, έχουμε προβλέψει χώρο στάθμευσης ταξί. Όμως δεν είναι μόνο αυτό. Υπάρχουν κι άλλοι χώροι, άλλοι σταθμοί του μετρό, όπως η Παπάφη, η περιοχή της πλατείας Δημοκρατίας, ο Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός και το Πανεπιστήμιο, όπου σίγουρα θα χρειαστεί να οργανώσουμε χώρους για τα ταξί. Έχουμε ήδη τον σχεδιασμό και τα σχέδια της κάθε περιοχής. Εκείνο που πρέπει να γίνει είναι να δούμε ακριβώς πώς μπορεί να δημιουργηθεί μια πιάτσα έστω και με τρία ή τέσσερα οχήματα».
Πρόκληση οι σταθμοί Αγίας Σοφίας και Βενιζέλου
Πιο δύσκολες για το σχεδιασμό πιάτσας ταξί είναι οι περιοχές των σταθμών Αγίας Σοφίας και Βενιζέλου, συγκριτικά με τις δύο αφετηρίες του μετρό και σημεία όπως οι σταθμοί Μαρτίου, Ανάληψης και Ιπποκρατείου, σύμφωνα με τον πρόεδρο του Σωματείου Ιδιοκτητών Ταξί, Κλήμη Λεοντιάδη. Ο ίδιος σημειώνει στην Karfitsa ότι έχουν γίνει όμως αυτοψίες και οι χώροι θα σχεδιαστούν το επόμενο διάστημα.
«Θα κινηθεί ο κόσμος με το μετρό, ειδικά το πρώτο διάστημα. Βέβαια θεωρούμε ότι μία γραμμή, μια αρτηρία δε θα εξυπηρετήσει τόσο πολύ το επιβατικό κοινό. Εμείς έχουμε προετοιμαστεί. Πιστεύω ότι θα είμαστε ένα μέσο συμπληρωματικής μεταφοράς. Θα προσαρμοστούμε γύρω από το μετρό πιστεύω και τα λεωφορεία και τα ταξί», ανέφερε χαρακτηριστικά, επισημαίνοντας πως το ταξί αποτελεί το γρηγορότερο μέσο μεταφοράς στην πόλη, ειδικά εν μέσω της κυκλοφοριακής επιβάρυνσης του flyover και της έλλειψης θέσεων στάθμευσης, αλλά και το μόνο που μεταφέρει τον επιβάτη «από την πόρτα του σπιτιού του στον προορισμό του».