Έχει σκηνοθετήσει 17 τηλεοπτικές σειρές και φέτος επιστρέφει μέσω του «Άγιου Έρωτα»
Σειρές, ταινίες, ντοκιμαντέρ, θεατρικές παραστάσεις, διαφημιστικά. Ο Σπύρος Μιχαλόπουλος έχει σκηνοθετήσει μεγάλες επιτυχίες, έχει συναντήσει σπουδαίες προσωπικότητες του κινηματογράφου και έχει καταφέρει εδώ και 40 χρόνια να φέρνει το κάτι διαφορετικό, είτε στους τηλεοπτικούς δέκτες, είτε στον κινηματογράφο και πάντοτε με μεράκι. Έχει σκηνοθετήσει 17 τηλεοπτικές σειρές (Βέρα στο Δεξί, Πολυκατοικία, Οι Πανθέοι, Άγριες Μέλισσες) και φέτος επιστρέφει στο τηλεοπτικό κοινό μέσω του Άγιου Έρωτα, της νέας σειράς του Alpha. Πριν από την πρεμιέρα μιλά στην Karfitsa για την πορεία του.
Έχετε σκηνοθετήσει σειρές, ντοκιμαντέρ, θεατρικές παραστάσεις, ταινίες, διαφημίσεις. Αν έπρεπε να διαλέξετε ένα από όλα αυτά ως αγαπημένο σας είδος ποιο θα ήταν αυτό;
Το θέατρο είναι το αγαπημένο μου είδος. Αυτό έχω κάνει λιγότερο από τα υπόλοιπα. Το φοβάμαι σαν θηρίο αλλά είναι κάτι με το οποίο θα ήθελα να ασχοληθώ μόνιμα.
Θεωρείτε ότι είναι το πιο απαιτητικό;
Είναι το πιο απαιτητικό γιατί είναι ένας ζωντανός οργανισμός, ο οποίος καθημερινά αλλάζει ανάλογα με τους ηθοποιούς και τις συνθήκες. Μπορεί να είναι η ίδια παράσταση αλλά κάθε φορά έχει κάτι διαφορετικό οπότε αυτό εμένα με γοητεύει.
Έχετε σκηνοθετήσει μεγάλες τηλεοπτικές επιτυχίες, τη Βέρα στο Δεξί, την Πολυκατοικία, τις Άγριες Μέλισσες. Τι θυμάστε από τα γυρίσματα και τι κρατάτε;
Έχω πάντα τις καλύτερες αναμνήσεις. Όλες αυτές οι σειρές έχουν δυσκολίες οργάνωσης και γυρισμάτων. Πρέπει να στηθεί ένα ολόκληρο οικοδόμημα που να λειτουργεί και να δουλεύει κάθε μέρα. Πρέπει επίσης να συντονίσεις πολλούς ηθοποιούς ώστε να παίξουν τον χαρακτήρα που ζητάει το σενάριο και θέλεις και εσύ ως σκηνοθέτης. Αυτή είναι μια μαγεία που δημιουργείται μόνο στα γυρίσματα και όχι στα χαρτιά. Στο γύρισμα καταλαβαίνεις πώς λειτουργεί κάτι. Κάθε γύρισμα είναι μοναδικό, ας είναι και το 200ο γύρισμα μιας σειράς.
Για να σταθούμε στις Άγριες Μέλισσες, ήταν η πρώτη μεγάλη τηλεοπτική επιτυχία μετά από μια περίοδο ύφεσης της τηλεόρασης. Εσείς όλο αυτό πώς το ζήσατε;
Ήταν όντως μια μεγάλη περίοδος ύφεσης. Από το 2016 άρχισε να αλλάζει το σκηνικό. Πριν από τις Άγριες Μέλισσες είχα σκηνοθετήσει άλλες δύο σειρές. Η Επιστροφή είναι μια από τις δύο. Οι Άγριες Μέλισσες έφεραν ένα δυνατό σενάριο και το καθημερινό εποχής. Το δύσκολο ήταν πάντα να κάνεις καθημερινά εποχής. Παλιότερα βλέπαμε σειρές εποχής αλλά εβδομαδιαίες, πράγμα που σημαίνει ότι είχαν πολύ χρόνο για να γίνουν. Το εβδομαδιαίο εποχής ήταν ένα μεγάλο στοίχημα. Τελικά το καταφέραμε όλη η σκηνοθετική ομάδα.
Φαντάζομαι ότι ήταν πολύ όμορφο να βλέπετε την αναγνώριση του κοινού.
Αυτό είναι αλήθεια. Το κοινό μάς αγκάλιασε. Διψούσε για κάτι τέτοιο. Οι Άγριες Μέλισσες άνοιξαν ένα δρόμο για καθημερινές σειρές εποχής.
Αυτές είναι μερικές από τις όμορφες στιγμές. Έχουν υπάρξει αντίστοιχα δύσκολες στιγμές και πίκρες στα 40 χρόνια της πορείας σας;
Δεν γίνεται να είναι όλα στρωμένα με ροδοπέταλα. Υπάρχουν και δύσκολες και στενάχωρες στιγμές στα γυρίσματα. Τα προβλήματα όμως είναι για καλό. Για να αλλάξουμε κάποια πράγματα προς το καλύτερο. Κάποιες φορές το καταφέρνουμε, κάποιες άλλες φορές το καταφέρνουμε λιγότερο.
Τι θα συμβουλεύατε κάποιον νέο και επίδοξο σκηνοθέτη;
Να είναι προσηλωμένος στον στόχο του. Αυτό είναι το βασικότερο κλειδί σε όλη την πορεία μου. Δηλαδή θέλω ένα project να το αποδώσω όπως θα ήθελα εγώ να το δω ως θεατής.
Έχετε συναντήσει τον Κισλόφσκι, τον Αγγελόπουλο, τον Πανουσόπουλο. Στα αυτιά κάποιου νέου σκηνοθέτη ακούγεται μαγική αυτή η εμπειρία. Εσείς τι κρατάτε από αυτές τις σπουδαίες προσωπικότητες;
Από τον καθένα κάτι διαφορετικό. Τον Κισλόφσκι τον γνώρισα όταν ήμουν ακόμα φοιτητής στην Πολωνία. Ήμουν πολύ νέος και αυτός αρκετά μεγάλος. Ήταν στο στήσιμο του Δεκαλόγου. Ήταν μια εξέχουσα προσωπικότητα. Ένας άνθρωπος πράος, ήρεμος, βαθύς γνώστης του σινεμά. Από αυτόν πήρα την επιμονή. Από τον Πανουσόπουλο και τον Αγγελόπουλο πήρα την επιμονή στο στόχο, είναι όμως άλλη η γραφή. Από τον Θεόδωρο τον Αγγελόπουλο πήρα το εικαστικό. Οι εικαστικές απεικονίσεις του Αγγελόπουλου είναι συγκλονιστικές και μοναδικές στον κόσμο. Απο τον Πανουσόπουλο πήρα το ξεσήκωμα. Ο Πανουσόπουλος είναι ένας σκηνοθέτης που σε ξεσηκώνει να πας να δουλέψεις. Δεν στέκεται. Έναν συνδυασμό αυτών των πραγμάτων είναι καλό να τον αποκτήσουμε και οι υπόλοιποι. Την αγάπη για τη δουλειά μας, για το σινεμά και να ξεσηκώσουμε τον κόσμο που δουλεύει μαζί μας.
Ποια σειρά ή ταινία θα θέλατε να έχετε σκηνοθετήσει; Ένα έργο που να σας φάνηκε δηλαδή αξιοζήλευτο.
Θα μιλήσω μόνο για σινεμά. Το Oldboy. Αυτό πραγματικά το έχω ζηλέψει.
Αφού μου αναφέρατε ταινία της Κορέας, θέλω να ρωτήσω: Στην εποχή που βλέπουμε ελληνικές σειρές να προστίθενται στη λίστα του Netflix, θεωρείτε ότι είναι ίσως πιο εύκολο για έναν σκηνοθέτη να καταξιωθεί και να γίνει γνωστός εκτός των ορίων της χώρας;
Δε νομίζω ότι μέσω του Netflix κάποιος γίνεται γνωστός εκτός χώρας. Νομίζω ότι γίνεται με την καλή δουλειά. Σίγουρα η πλατφόρμα παίζει ρόλο αλλά είναι λίγο υπερεκτιμημένο όλο αυτό. Το Netflix είναι μια πλατφόρμα που θέλει περιεχόμενο. Αν το περιεχόμενο που του προταθεί τού κάνει, το παίρνει. Δεν είναι το ίδιο να παίξει η σειρά σου στο Netflix με το να κάνει παραγωγή το Netflix. Για να κάνει παραγωγή το Netflix σημαίνει ότι έχει εμπιστευτεί το project σου και εσένα τον ίδιο. Δεν χρειάζεται να βάζουμε κορυφές, τύπου «μπήκε στο Netflix, άρα είναι καλή σειρά». Έχουμε δει και πολύ κακές σειρές στο Netflix.
Ο Άγιος Έρωτας αρχίζει στον Alpha την Τετάρτη 25 Σεπτεμβρίου στις 21.00.
Λίγα λόγια για τη σειρά:
Ένας νεαρός ιερέας και καθηγητής θεολογίας αναστατώνει μια μικρή πόλη με την άφιξή του. Εκτός από γοητεία, όμως, κρύβει και μυστικά. Κανείς δεν γνωρίζει τον πραγματικό λόγο που βρίσκεται εκεί. Και κανείς δεν μπορεί να προβλέψει, πόσο μάλλον ο ίδιος, ότι η νεαρή κόρη του ισχυρότερου άντρα της περιοχής θα αποδειχθεί για εκείνον η μεγαλύτερή του δοκιμασία.
Το σενάριο της νέας καθημερινής σειράς υπογράφουν οι Άγγελος Χασάπογλου και Στέλλα Βασιλαντωνάκη και τη σκηνοθεσία ο Σπύρος Μιχαλόπουλος. Πρωτότυπη μουσική για τη σειρά γράφει ο Στέφανος Κορκολής.
Πρωταγωνιστούν: Δημήτρης Παπανικολάου, Δημήτρης Γκοτσόπουλος, Δανάη Παππά, Ταμίλλα Κουλίεβα, Γιάννης Τσορτέκης, Κατερίνα Παπουτσάκη, Μαρίνα Ψάλτη, Μαρία Κατσανδρή, Ηρώ Μουκίου, Θανάσης Κουρλαμπάς, Καλλιρόη Μυριαγκού, Ηλίας Βαλάσης, Ελευθερία Πάλλα, Μιχάλης Πανάδης, Γιάννης Εγγλέζος, Κωνσταντίνος Κοντογεωργόπουλος, Γιούλη Γεωργακοπούλου, Κώστας Κονταράτος, Ιφιγένεια Καραμήτρου, Αντιγόνη Μακρή.