Οι προσφορές ξεκινήσαν και στα εμπορικά καταστήματα της Θεσσαλονίκης ενόψει της έναρξης των χειμερινών εκπτώσεων στις 13 Ιανουαρίου.
Ήδη τα καταστήματα άρχισαν να κάνουν προσφορές που ξεπερνούν το 50%, σε μια προσπάθεια να προσελκύσουν το ενδιαφέρον του καταναλωτικού κοινού, μετά το πέρας της περιόδου των Χριστουγέννων, η οποία καταγράφηκε πολύ καλή για την αγορά του κέντρου της Θεσσαλονίκης.
Ο αντιπρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης, Νίκος Ιωάννου εξηγεί στην Karfitsa ότι κινητικότητα αναμένεται, όσον αφορά τις χειμερινές εκπτώσεις, τις δύο πρώτες εβδομάδες, ενώ μετά ατονεί το καταναλωτικό ενδιαφέρον. «Ερχόμαστε μετά από τις γιορτές, όπου ο κόσμος ξόδεψε χρήματα για αγορές. Κινητικότητα περιμένουμε τις πρώτες ημέρες, περί τις δύο πρώτες εβδομάδες, όπου θα λειτουργήσουν τα καταστήματα δύο συνεχόμενες Κυριακές. Μετά όλο αυτό “ξεφουσκώνει”», σημειώνει χαρακτηριστικά ο ίδιος.
Συμπληρώνει μάλιστα πως γι’ αυτό τον λόγο πολλοί επαγγελματίες θεωρούν μεγάλη την περίοδο των χειμερινών εκπτώσεων. «Δεν ξέρουμε αν έχει νόημα να έχουμε εκπτώσεις μέχρι τις 28 Φεβρουαρίου, δηλαδή ενάμιση μήνα. Ο καταναλωτής έρχεται τις πρώτες ημέρες για να βρει αυτό που θέλει. Μετά “σπάνε” οι κωδικοί, δεν υπάρχουν όλα τα νούμερα», όπως επισημαίνει.
Τα τοπικά καταστήματα αναμένεται να κάνουν μεγάλες εκπτώσεις, ενώ ο ΕΣΘ συνιστά στο κοινό έρευνα αγοράς και προσοχή κατά την αναζήτηση των προϊόντων που τους ενδιαφέρουν.
«Όταν πηγαίνουν να αγοράσουν κάτι, οι καταναλωτές πρέπει να είναι βέβαιοι αφενός ότι το χρειάζονται και αφετέρου ότι η τιμή του είναι πραγματικά εκπτωτική. Συνιστούμε επίσης να ξεκινούν από τα καταστήματα της γειτονιάς τους, όπου υπάρχει άμεση επαφή και γνωρίζουν σε τι τιμές πουλάνε οι επαγγελματίες. Ο καθένας θα πρέπει να καλύψει τις ανάγκες του με τον καλύτερο δυνατό τρόπο», επισημαίνει στην Karfitsa.
Αναφορικά με τα τοπικά καταστήματα, σε αντιδιαστολή με τις μεγάλες αλυσίδες, ο αντιπρόεδρος του ΕΣΘ τονίζει ότι οι επαγγελματίες της πόλης προσφέρουν αμεσότερη επαφή, ποιοτικά προϊόντα και καλύτερη εξυπηρέτηση στους πελάτες, ενώ υπάρχει σε πολλές περιπτώσεις προσωπική σχέση με τον υπάλληλο ή τον επιχειρηματία της γειτονιάς. «Οι περιφερειακές αγορές, όπως της Τούμπας, της Καλαμαριάς, του Ευόσμου, είναι πολύ δυνατές», τονίζει.
Τα τοπικά καταστήματα του κέντρου της Θεσσαλονίκης είχαν έντονη κινητικότητα την περίοδο των Χριστουγέννων, σε αντίθεση με τις επιχειρήσεις στα πέριξ. Πολύ θετικός σε αυτή την περίπτωση ήταν ο παράγοντας του μετρό Θεσσαλονίκης. Η έναρξη της λειτουργίας του έδρασε καταλυτικά για την κίνηση από και προς το κέντρο τις ημέρες των γιορτών, όπου μάλιστα όλα τα σαββατοκύριακα του Δεκεμβρίου, η επιβίβαση ήταν δωρεάν.
Σημειώνεται ότι οι χειμερινές εκπτώσεις αρχίζουν τη Δευτέρα 13 Ιανουαρίου και θα ολοκληρωθούν την Παρασκευή 28 Φεβρουαρίου. Τη χειμερινή εκπτωτική περίοδο, τα καταστήματα θα είναι προαιρετικά ανοιχτά τις δύο πρώτες Κυριακές των εκπτώσεων, δηλαδή στις 19 και 26 Ιανουαρίου 2025, με προτεινόμενο ωράριο 11.00 – 18.00.