Ο ίδιος εξέφρασε την απορία του για την κίνησή του,
δηλώνοντας αδυναμία να κατανοήσει πώς προέκυψε το λάθος
Μια απρόσμενη και αγχωτική εμπειρία βίωσαν οι επιβάτες μιας πτήσης της British Airways με προορισμό το Βανκούβερ των ΗΠΑ. Η απογείωση του αεροσκάφους ακυρώθηκε στο αεροδρόμιο Γκάτγουικ του Λονδίνου, καθώς ο συγκυβερνήτης, μπερδεύοντας το αριστερό με το δεξί του χέρι, τράβηξε λάθος μοχλό κατά την προετοιμασία για την απογείωση.
Αυτό το λάθος είχε ως συνέπεια να προκληθεί φωτιά στο σύστημα φρένων του αεροσκάφους, ενώ ο διάδρομος του αεροδρομίου παρέμεινε κλειστός για περίπου μία ώρα. Το αεροσκάφος, ένα Boeing 777 που μετέφερε 334 επιβάτες και 13 μέλη πληρώματος, βρισκόταν σε διαδικασία απογείωσης, όταν ο κυβερνήτης έδωσε την εντολή για πλήρη ώθηση.
Ωστόσο, αντί να αυξήσει την ισχύ στους κινητήρες, ο συγκυβερνήτης μείωσε κατά λάθος τη δύναμη, προκαλώντας σύγχυση και οδηγώντας τελικά στην ακύρωση της απογείωσης. Το αεροπλάνο σταμάτησε με ασφάλεια λίγο πριν το τέλος του διαδρόμου, όμως η απότομη επιβράδυνση είχε ως αποτέλεσμα την ανάφλεξη στους πίσω τροχούς.
Η πυροσβεστική υπηρεσία του αεροδρομίου κινητοποιήθηκε άμεσα για να κατασβήσει τη φωτιά, ενώ το περιστατικό προκάλεσε ακύρωση 23 πτήσεων και σημαντικές καθυστερήσεις, λόγω του προσωρινού αποκλεισμού του διαδρόμου. Αν και το συμβάν έλαβε χώρα τον περασμένο Ιούνιο, μόλις πρόσφατα έγινε γνωστό μέσω της έκθεσης των βρετανικών αρχών αεροπορικής ασφάλειας.
Ο πιλότος δεν μπορούσε να εξηγήσει την αστοχία
Σύμφωνα με το επίσημο πόρισμα, ο συγκυβερνήτης είχε καταγράψει πάνω από 6.000 ώρες πτήσης και δεν υπήρχαν στοιχεία που να υποδεικνύουν πίεση ή άγχος στο πιλοτήριο τη συγκεκριμένη στιγμή. Ο ίδιος εξέφρασε την απορία του για την κίνησή του, δηλώνοντας αδυναμία να κατανοήσει πώς προέκυψε το λάθος.
Πρόσφατα, η British Airways είχε εκδώσει εσωτερική οδηγία, προτείνοντας στους πιλότους να κάνουν ένα «νοητικό διάλειμμα» πριν από κρίσιμες ενέργειες. Μετά το συγκεκριμένο περιστατικό, η εταιρεία ενίσχυσε τα εκπαιδευτικά προγράμματα στους προσομοιωτές και πρόσθεσε νέες ενότητες στις ενημερώσεις πριν από κάθε πτήση, εστιάζοντας σε ενδεχόμενα ανθρώπινα λάθη.