«Πλεονέκτημα για τον τουρισμό, με μεγάλη διατροφική αξία»
Παραδοσιακό μοσχάρι στιφάδο από τη Χαλκιδική, λαχταριστή μπουγάτσα από τις Σέρρες, σουτζουκάκια Θεσσαλονίκης, ρεβανί από την Ημαθία, μπουρανί από την Πιερία και πολλές ακόμη εκλεκτές γεύσεις της μακεδονικής κουζίνας, έρχονται στο φως και αναδεικνύονται μέσα από μια συντονισμένη καμπάνια προώθησης με δράσεις και εκδηλώσεις.
Το σχέδιο «Προβολή – Προώθηση της Μακεδονικής Κουζίνας» αφορά στην ανάδειξη του γαστρονομικού πολιτισμού, με στόχο την προβολή των εκλεκτών γεύσεων της παραδοσιακής και σύγχρονης γαστρονομίας μέσω του τουρισμού, του πολιτισμού και της δικτύωσης.
Την πρωτοβουλία για την ανάδειξη των παραδοσιακών τοπικών πιάτων, που αποτελούν συγκριτικό πλεονέκτημα για το τουριστικό προϊόν της Μακεδονίας, ανέλαβε η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, στο πλαίσιο του σχεδίου διατροφικής συνεργασίας που υλοποιείται σε συνεργασία με Αναπτυξιακές Εταιρείες της ΠΚΜ.
Το μεσημέρι της Τρίτης 17/06 πραγματοποιήθηκε η πρώτη εκδήλωση για την ανάδειξη της Μακεδονικής Κουζίνας, με τίτλο «Μαγειρεύουμε τις ρίζες μας». Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης παρουσιάστηκαν εκλεκτά πιάτα της Μακεδονικής Κουζίνας από τη Θεσσαλονίκη, τη Χαλκιδική, τις Σέρρες, την Πιερία, την Ημαθία, την Πέλλα και το Κιλκίς, ενώ ιδιαίτερη αναφορά έγινε και στη διατροφική τους αξία.
Πλεονέκτημα για τον γαστρονομικό τουρισμό
«Η μακεδονική κουζίνα έχει έναν τοπικό χαρακτήρα. Πρέπει να έχουμε στο νου μας ότι είναι κάτι που έρχεται από τις ρίζες μας, από τα τοπικά μας προϊόντα και υλικά, με στόχο τη διαιώνιση αυτής της κουλτούρας. Πρέπει να θυμηθούμε όλους αυτούς που δημιούργησαν για μας με τα τοπικά προϊόντα που είχαν», επεσήμανε ο Θοδωρής Κουρατζόγλου, σεφ, μέλος της Ένωσης Επαγγελματιών Μαγειρικής Ελλάδος και ambassador της Μακεδονικής Κουζίνας για την ανάδειξη των τοπικών προϊόντων. Σημείωσε επίσης πως η Μακεδονική Κουζίνα αποτελεί ένα «τρομερό πλεονέκτημα που έχουμε στα χέρια μας, κάτι μοναδικό στον πλανήτη, με όλα τα τοπικά προϊόντα, τις τεχνικές και τις γεύσεις».
Το σχέδιο ανάδειξης της Μακεδονικής Κουζίνας
Μιλώντας για το σχέδιο της ανάδειξης της Μακεδονικής Κουζίνας, ο γενικός διευθυντής στην Αναπτυξιακή Νομού Θεσσαλονίκης, Γιώργος Πετρίδης δήλωσε πως είναι ένα σχέδιο διατοπικής συνεργασίας, το οποίο υλοποιείται με τη συνεργασία και των επτά αναπτυξιακών εταιρειών στην ΠΚΜ.
«Έχει ως στόχο να αναδείξει τον γαστρονομικό τουρισμό στην ΠΚΜ. Χρηματοδοτείται από το πρόγραμμα αγροτικής ανάπτυξης και περιλαμβάνει κυρίως δράσεις προώθησης και προβολής της μακεδονικής κουζίνας. Έχουμε τελειώσει με την παραγωγή του ηλεκτρονικού και εντύπου υλικού προβολής και έχουμε ξεκινήσει από τη Θεσσαλονίκη την πρώτη τοπική εκδήλωση. Θα ακολουθήσουν άλλες έξι, μια σε κάθε Περιφερειακή Ενότητα της ΠΚΜ. Το πρόγραμμα θα κλείσει με δύο κεντρικές εκδηλώσεις στη Θεσσαλονίκη, που φιλοδοξούμε να αποτελέσουν ένα επαναλαμβανόμενο φεστιβάλ και μια κεντρική εκδήλωση στην Αθήνα. Να γίνει δηλαδή ένα επαναλαμβανόμενο φεστιβάλ».
Είναι χαρακτηριστικό πως η Μακεδονική Κουζίνα συνδυάζει και «παντρεύει», σύμφωνα με τον κο. Πετρίδη, «το σύνολο της γαστρονομίας όλων των επιμέρους λαών που υπάρχουν στην Κεντρική Μακεδονία, δηλαδή Ποντίων, Βλάχων, θρακιώτικης κουζίνας, ως ταυτότητα».
Εκλεκτές γεύσεις με μεγάλη διατροφική αξία
Όσον αφορά τη διατροφική αξία της Μακεδονικής Κουζίνας στο πλαίσιο μιας ισορροπημένης διατροφής, ο πρόεδρος της Ένωσης Διαιτολόγων – Διατροφολόγων Ελλάδος, Βασίλης Τσιρώνης, υπογράμμισε τα εξής: «Σκοπός είναι να δούμε την αξία της μακεδονικής κουζίνας που βρίσκεται στα πλαίσια της ευρύτερης μεσογειακής διατροφής. Είναι μια πολυπολιτισμική διατροφή και κουζίνα που έχει διαμορφωθεί ανά τα χρόνια με τους κατοίκους που πέρασαν από την περιοχή της Μακεδονίας. Βασίζεται στα όσπρια, στα φρούτα και στα λαχανικά, όπως και στη μεσογειακή διατροφή, με κάποιες ιδιαιτερότητες που αφορούν τα τοπικά προϊόντα».
Σημειώνεται πως το σχέδιο για την ανάδειξη της Μακεδονικής Κουζίνας περιλαμβάνει παραγωγή και εκτύπωση ενημερωτικού προωθητικού υλικού, συμμετοχή σε εκθέσεις και εκδηλώσεις, αλλά και καμπάνια στα ΜΜΕ.