Σφοδρή επίθεση στην κυβέρνηση για τον νέο Κώδικα Αυτοδιοίκησης – «Δεν θέλετε ισχυρούς δήμους, αλλά το μακρύ χέρι του Μαξίμου», τόνισε ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ
Ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ – Κινήματος Αλλαγής, Νίκος Ανδρουλάκης, εξαπέλυσε σκληρή επίθεση στην κυβέρνηση από το βήμα της Βουλής, με αφορμή τη συζήτηση για τον νέο Κώδικα Τοπικής Αυτοδιοίκησης, θέτοντας στο επίκεντρο το πολιτικό δίλημμα των επόμενων εθνικών εκλογών.
Όπως υποστήριξε, οι πολίτες θα κληθούν να επιλέξουν ανάμεσα σε δύο διαφορετικά μοντέλα διακυβέρνησης: από τη μία το «επιτελικό κράτος» της Νέας Δημοκρατίας, το οποίο – όπως ανέφερε – συγκεντρώνει τις εξουσίες, ενισχύει την αναξιοκρατία και τη διαφθορά, και από την άλλη την πρόταση του ΠΑΣΟΚ για δημοκρατική αποκέντρωση, ισχυρή Τοπική Αυτοδιοίκηση, διαφάνεια και ουσιαστική λογοδοσία.
«Το επιτελικό κράτος θυμίζει τα χαρακτηριστικά που μας οδήγησαν στα μνημόνια: ρουσφέτι, ρουσφέτι, ρουσφέτι», δήλωσε χαρακτηριστικά.
«Κατάπτυστος» ο νέος εκλογικός νόμος
Ο Νίκος Ανδρουλάκης άσκησε έντονη κριτική στην κυβερνητική επιλογή κατάργησης του δεύτερου γύρου στις αυτοδιοικητικές εκλογές, χαρακτηρίζοντας τον νέο εκλογικό νόμο «κατάπτυστο».
Όπως είπε, η κυβέρνηση επιχειρεί να αλλάξει τους κανόνες της εκλογικής διαδικασίας για να περιορίσει τις πολιτικές απώλειες και να αποφύγει δυσάρεστες εκπλήξεις στις επόμενες αυτοδιοικητικές εκλογές.
«Η Δημοκρατία δεν λειτουργεί με μαθηματικές πατέντες. Δεν λειτουργεί με αλγόριθμους που ελάχιστοι καταλαβαίνουν. Η Δημοκρατία χρειάζεται καθαρή λαϊκή εντολή», ανέφερε, προσθέτοντας ότι το ΠΑΣΟΚ θα καταργήσει το συγκεκριμένο εκλογικό σύστημα εφόσον λάβει την εντολή διακυβέρνησης.
«Η ευθύνη στους δήμους και η εξουσία στο Μαξίμου»
Ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ κατηγόρησε επίσης την κυβέρνηση ότι μεταφέρει συνεχώς αρμοδιότητες στους δήμους και στις περιφέρειες χωρίς τους αναγκαίους οικονομικούς πόρους και το απαιτούμενο προσωπικό.
«Η ευθύνη στους δήμους και η εξουσία σε εσάς; Δεν θέλετε δήμους και περιφέρειες ως αυτόνομους θεσμούς της δημοκρατίας, αλλά ως μακρύ χέρι του Μαξίμου», υποστήριξε.
Παράλληλα, επέκρινε τις κυβερνητικές επιλογές για τις πολεοδομίες, λέγοντας ότι αντί να ενισχύεται η Αυτοδιοίκηση, αφαιρούνται αρμοδιότητες και επιστρέφουν στον κεντρικό κρατικό μηχανισμό.
«Το πρόβλημά σας δεν είναι να καταπολεμήσετε τη διαφθορά, αλλά να κρατάτε τα ηνία της διαφθοράς», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Η πρόταση του ΠΑΣΟΚ
Ο Νίκος Ανδρουλάκης παρουσίασε τις βασικές θέσεις του ΠΑΣΟΚ για την Τοπική Αυτοδιοίκηση, οι οποίες περιλαμβάνουν σαφή κατανομή αρμοδιοτήτων μεταξύ κράτους, περιφερειών και δήμων, οικονομική αυτοτέλεια της Αυτοδιοίκησης, σταθερούς χρηματοδοτικούς πόρους, πιλοτική απόδοση του ΕΝΦΙΑ στους δήμους και την αρχή ότι καμία νέα αρμοδιότητα δεν θα μεταφέρεται χωρίς την αντίστοιχη χρηματοδότηση και στελέχωση.
Κλείνοντας την ομιλία του, συνέδεσε την ενίσχυση της Τοπικής Αυτοδιοίκησης με την αντιμετώπιση του δημογραφικού προβλήματος και την περιφερειακή ανάπτυξη, υποστηρίζοντας ότι η πολιτική αλλαγή προϋποθέτει ισχυρούς δήμους, μεγαλύτερη αποκέντρωση και καλύτερη λειτουργία της δημοκρατίας.

