Πιο αναλυτικά, είπε, πως από τον Νοέμβριο του 2022 στην Λάρισα λειτουργούσε πλήρως το σύστημα τηλεδιοίκησης και πως το μοιραίο βράδυ «έπρεπε να έχει γίνει αυτόματη χάραξη πορείας μέσω τηλεδιοίκησης. Αυτή είναι υποχρέωση που είχε επιβάλει ο ΟΣΕ στις 23.12.2022. Δεν έγινε. Προφανώς ήταν προσωπική επιλογή του σταθμάρχη» ενώ παράλληλα σημείωσε πως παραβιάστηκαν και οι 4 ασφαλιστικές δικλείδες:
· τους 2 επιπλέον σταθμάρχες που έπρεπε να είναι στις θέσεις τους και δεν ήταν,
· αυτόματη χάραξη που έπρεπε να γίνει και δεν έγινε,
· επιτόπιος έλεγχος κλειδιών και
· παρακολούθηση του πίνακα.
«Έπρεπε να είναι πάνω στον πίνακα. Αν ήταν θα είχε στη διάθεσή του 10 λεπτά, για να δει ότι το τρένο κατευθυνόταν σε λάθος γραμμή», ανέφερε ο υπουργός.
1. Διατίθενται από την 8.11.2022 στην εκμετάλλευση οι σηματοδοτικές εγκαταστάσεις των θέσεων ΟΡ, ΔΞ, ΚΡ, ΜΖ και ΛΑ. Αρχικά οι εγκαταστάσεις αυτές διατίθενται δοκιμαστικά για διάστημα μιας εβδομάδας και στη συνέχεια, την 15.11.2022, για κανονική χρήση»
Στο σημείο 3 το εγγράφου περιγράφονται οι όροι κανονικής λειτουργίας που ισχύουν από την 15η Νοεμβρίου 2022 και μετά. Συγκεκριμένα:
«3. Κανονική λειτουργία
Κατά την κανονική λειτουργία:
Α) Οι σταθμάρχες υποχρεωτικά θα χαράσσουν σηματοτεχνικά διαδρομές με χρήση κομβίων αφετηρίας – στόχου:
Ειδικά στην περίπτωση της πορείας «Λάρισας προς βορρά» σημειώνεται στο §2δ πως «Στις περιπτώσεις όπου οι σταθμάρχες αναγκάζονται να μεταθέσουν τις αλλαγές με τον κλειθροδιακόπτη κάθε αλλαγής χωριστά, απαιτείται η ιδιαίτερη προσοχή τους κατά τη διεξαγωγή αυτής της διαδικασίας».
Το δεύτερο έγγραφο που προσκόμισε ο κ. Παππάς με 23.12.2022 αναφέρει ότι οι προβλέψεις του §2δ παύουν να ισχύουν και πως πλέον η χάραξη της διαδρομής Λάρισας – Θεσσαλονίκης θα γίνεται υποχρεωτικά με το αυτοποιημένο σύστημα.
Ειδικότερα:
«Στο πλαίσιο της κανονικής λειτουργίας των συστημάτων σηματοδότησης και μετά από αλληλογραφία και ενέργειες της ΕΡΓΟΣΕ, ορίζονται τα παρακάτω: