Το 1555, ο Ενιαίος Αριθμός Εξυπηρέτησης Πολιτών του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, ενημερώνει για τις νέες δυνατότητες που αναβαθμίζουν ριζικά την ποιότητα της εξυπηρέτησης των ασφαλισμένων και των συνταξιούχων από τον ΕΦΚΑ.
Η υποβολή αίτησης συνταξιοδότησης, αλλά και η διεκπεραίωση συναλλαγών που αφορούν τους συνταξιούχους, σήμαιναν, επισκέψεις σε φυσικά καταστήματα, ταλαιπωρία και εκνευρισμό, εξαιτίας της αδυναμίας επικοινωνίας με τις αρμόδιες υπηρεσίες. Σήμερα, με περισσότερες από 18 ηλεκτρονικές υπηρεσίες για συνταξιούχους και με τη λειτουργία του 1555, του Ενιαίου Αριθμού Εξυπηρέτησης Πολιτών του υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, τα προβλήματα αυτά αντιμετωπίζονται οριστικά.
Πλέον υποβάλλεται η αίτησή ηλεκτρονικά, από το σπίτι ή την εργασία, χωρίς να απαιτείται καμία μετακίνηση και αναμονή σε ουρές.
Ειδικότερα, μέσω της Ηλεκτρονικής Υπηρεσίας Υποβολής Αίτησης Συνταξιοδότησης και με χρήση προσωπικών  κωδικών TAXISNET, υποβάλλονται ηλεκτρονικά αιτήσεις για απονομή κύριας και επικουρικής σύνταξης γήρατος, αναπηρίας, ή χηρείας.

Η ηλεκτρονική αίτηση έχει σχεδιαστεί ώστε να είναι προσιτή και εύχρηστη για όλους τους ασφαλισμένους, ενώ στην ιστοσελίδα περιλαμβάνονται και οδηγίες χρήσης, που περιγράφουν αναλυτικά όλες τις κινήσεις, σε όλα τα πεδία της αίτησης. Με την ηλεκτρονική υποβολή της αίτησης, ο χρόνος έκδοσης μιας σύνταξης μειώνεται δραστικά και ελαχιστοποιούνται οι πιθανότητες απώλειας δικαιολογητικών και πληροφοριών που είναι απαραίτητες για την ολοκλήρωση της διαδικασίας απονομής.

Με την ολοκλήρωση της διαδικασία ηλεκτρονικής αίτησης, έρχεται στο e-mail, η οριστική υποβολή του αιτήματός και λαμβάνεται ο ηλεκτρονικός αριθμός και την ημερομηνία πρωτοκόλλου. Στη συνέχεια, μπορεί να ενημερωθεί ο ενδιαφερόμενος ηλεκτρονικά για την πορεία της αίτησής, επιλέγοντας την υπηρεσία Παρακολούθηση Πορείας Αίτησης Συνταξιοδότησης και χρησιμοποιώντας τους κωδικούς.

Εφόσον η απόφαση συνταξιοδότησης εκδοθεί, λαμβάνεται σχετική ενημέρωση μέσω e-mail. Με τον τρόπο αυτό η διαδικασία γίνεται ευκολότερη για τον πολίτη, ενώ μειώνεται και η πιθανότητα λαθών, γεγονός που βοηθά ώστε να επιταχυνθεί η διαχείριση της αίτησης και η έκδοση της σχετικής απόφασης.

Το Ψηφιακό Δωμάτιο Επικοινωνίας είναι μία σύγχρονη εφαρμογή, που αφορά κάθε ασφαλισμένο, ο οποίος έχει υποβάλει το συνταξιοδοτικό του αίτημα. Μέσω της εφαρμογής αυτής:

Μπορείτε να επικοινωνήσετε με τον αρμόδιο υπάλληλο του ΕΦΚΑ, να ενημερωθείτε για την πορεία του αιτήματός σας και να καταθέσετε ηλεκτρονικά τα απαραίτητα δικαιολογητικά για την απονομή σύνταξής σας

Ο υπάλληλος του ΕΦΚΑ μπορεί να επικοινωνήσει μαζί σας και να ζητήσει σε ηλεκτρονική μορφή δικαιολογητικά που τυχόν εκκρεμούν, για να συνεχίσει τη διαδικασία απονομής.

Πρόκειται για μια καινοτόμο ψηφιακή υπηρεσία που κατήργησε στη πράξη το έλλειμμα επικοινωνίας που υπήρχε για χρόνια μεταξύ του εν αναμονή συνταξιούχου και του υπαλλήλου που έχει αναλάβει την συνταξιοδοτική του υπόθεση.

Σήμερα, ο μέσος χρόνος έκδοσης των νέων συντάξεων είναι 60 ημέρες, ενώ το 2019 υπολογιζόταν σε 18 μήνες.

Έχει, παράλληλα, εκκαθαριστεί το σύνολο των εκκρεμών συντάξεων που είχαν συσσωρευθεί τα προηγούμενα χρόνια. Υπενθυμίζεται πως το καλοκαίρι του 2019 οι εκκρεμείς συνταξιοδοτικές και ασφαλιστικές υποθέσεις ξεπερνούσαν το 1 εκατομμύριο, ενώ οι οφειλές της Πολιτείας σε καθυστερούμενες συντάξεις άγγιζαν το μισό δισεκατομμύριο ευρώ.

Πλέον ο e-ΕΦΚΑ διαθέτει ένα νέο ολοκληρωμένο μηχανισμό απονομής κύριων συντάξεων, που του επιτρέπει να εκδίδει πάνω 1.250 συντάξεις την ημέρα εξαλείφοντας το σύνολο σχεδόν των εκκρεμών συντάξεων του παρελθόντος. Η προσπάθεια συνεχίζεται, με στόχο την εκκαθάριση και των ληξιπρόθεσμων επικουρικών και εφάπαξ.

Η εξυπηρέτηση των συνταξιούχων αναβαθμίζεται, επιπλέον, μέσα από μια σειρά ηλεκτρονικών υπηρεσιών που παρέχει ο ΕΦΚΑ, όπως είναι η Ηλεκτρονική Αίτηση Προκαταβολής Κύριας Σύνταξης, η δυνατότητα εκτύπωσης μηνιαίου και ετήσιου ενημερωτικού σημειώματος, η Ηλεκτρονική Υπηρεσία Πληρωμής Εξόδων Κηδείας, η χορήγηση ασφαλιστικής ικανότητας έμμεσου μέλους κ.ά., με τη σχετική λίστα να εμπλουτίζεται συνεχώς. Στην ιστοσελίδα του ΕΦΚΑ https://www.efka.gov.gr/el, μπορείτε να δείτε όλες τις διαθέσιμες υπηρεσίες.

Με την υπηρεσία myEFKAlive – η οποία καλύπτει το σύνολο της επικράτειας εκτός της Περιφέρειας Αττικής – μπορείτε να εξυπηρετείστε από τον ΕΦΚΑ μέσω βιντεοκλήσης, χωρίς να απαιτείται μετακίνηση σε φυσικά υποκαταστήματα.

Μπορείτε να μπείτε στην υπηρεσία με την χρήση των προσωπικών σας κωδικών Taxisnet και να κλείσετε το ραντεβού σας, σε ημέρα και ώρα που σας εξυπηρετεί. Την ημέρα του ραντεβού, συνδέεστε μέσω βιντεοκλήσης με έναν υπάλληλο του ΕΦΚΑ, προκειμένου να υποβάλετε αιτήσεις για ενημερωτικά σημειώματα, πιστοποιητικά κ.λπ. ή για να ενημερωθείτε για το συνταξιοδοτικό σας αίτημα.

Εάν έχετε περισσότερες απορίες, μπορείτε πάντα να απευθύνεστε στο 1555, είτε τηλεφωνικά καλώντας στον τετραψήφιο αριθμό, είτε διαδικτυακά στο 1555.gov.gr.