«Αυτό που θα πρέπει να ενδιαφέρει την οργανωμένη και συντεταγμένη Πολιτεία, είναι τι θα γίνει επί της ουσίας μετά το δυστύχημα και όχι η προεκλογική διαχείριση της τραγωδίας», δηλώνει ο βουλευτής Μαγνησίας του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Αλέξανδρος Μεϊκόπουλος.

Ταυτόχρονα επισημαίνει ότι «η αναβάθμιση του ελληνικού σιδηροδρόμου θα λειτουργήσει ως πολλαπλασιαστής του τουριστικού μας προϊόντος».

Η τραγωδία στα Τέμπη κυριαρχεί στην πολιτική αντιπαράθεση. Μήπως η συναίνεση θα ήταν περισσότερο εποικοδομητική για τη μνήμη των θυμάτων και για τη διόρθωση των όποιων λαθών;

Σεβασμός στη μνήμη όσων έχασαν τόσο άδικα τη ζωή τους, αλλά και στις οικογένειες των θυμάτων που μένουν πίσω να αντιμετωπίσουν την τραγικότητα της απώλειας, σημαίνει πάνω από όλα σεβασμός στην αλήθεια.

Αυτό που θα πρέπει να ενδιαφέρει την οργανωμένη και συντεταγμένη Πολιτεία, είναι τι θα γίνει επί της ουσίας μετά το δυστύχημα και όχι η προεκλογική διαχείριση της τραγωδίας. Όταν όμως ο πρωθυπουργός αμέσως μετά το δυστύχημα σπεύδει να βγάλει ετυμηγορία για το τι έφταιξε, στεγανοποιώντας τις αιτίες αποκλειστικά στο ανθρώπινο λάθος και στη διαχρονικότητα των ευθυνών. Όταν διορίζει μονομερώς μια τριμελή επιτροπή που θα ελέγξει την κυβέρνησή του, παρά το ότι ο ίδιος είναι ελεγχόμενος. Όταν με επιστολή του στον εισαγγελέα του Αρείου Πάγου, εμμέσως, υποδεικνύει στη Δικαιοσύνη πώς να ερευνήσει την υπόθεση, ζητώντας να καταστεί το πόρισμα της διορισμένης τριμελούς επιτροπής μέρος της δικογραφίας, τότε η αναζήτηση των όποιων συναινέσεων υποτάσσεται και εν τέλει ακυρώνεται από μια επικοινωνιακή και μόνο στρατηγική αντιμετώπισης της κρίσης. Αν ο κ. Μητσοτάκης ενδιαφερόταν για ουσιαστική σύγκλιση, τότε δεν είχε παρά να ζητήσει τη συγκρότηση διακομματικής επιτροπής, όπου το κάθε κόμμα του Κοινοβουλίου θα όριζε από έναν επιστήμονα εμπειρογνώμονα και θα είχε καταστήσει την ίδια τη Βουλή ως τον θεσμικά πιο αξιόπιστο εγγυητή της όλης διαδικασίας διερεύνησης των πραγματικών αιτιών του δυστυχήματος.

Κρίνετε πως ο σιδηρόδρομος στη χώρα μας πρέπει επιτέλους να αναβαθμιστεί; Τον έχει ανάγκη η οικονομία μας; 

Η Μαγνησία, όπως και η ευρύτερη περιοχή της Θεσσαλίας, έχει όλες τις δυνατότητες για να αναπτυχθεί σε κόμβο εμπορικό και αλλά και μεταφορικό. Η αναβάθμιση των υποδομών, η αποτελεσματική τους διασύνδεση και η βέλτιστη αξιοποίηση των δυνατοτήτων τους θα δώσει νέα αναπτυξιακή ώθηση στην Περιφέρεια. Το ίδιο φυσικά ισχύει για όλη τη χώρα. Η αναβάθμιση του ελληνικού σιδηροδρόμου, η ανάπτυξη και εξέλιξη του δικτύου ώστε να καλύπτονται περισσότερες περιοχές, θα λειτουργήσει ως πολλαπλασιαστής του τουριστικού μας προϊόντος και θα τονώσει σημαντικά τις τοπικές οικονομίες.

Ποια θα ήταν η πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ για τους ελληνικούς σιδηροδρόμους;

Στην κυβερνητική περίοδο του ΣΥΡΙΖΑ, παρά τη σκληρή μνημονιακή εποπτεία, έγιναν προσπάθειες για την ανάταξη του σιδηροδρομικού δικτύου.Συνοπτικά, μπορούν να συμπυκνωθούν σε τρεις μεγάλες ποιοτικές παρεμβάσεις.Ολοκληρώθηκε η διπλή γραμμή στη διαδρομή Αθήνα-Θεσσαλονίκη,ολοκληρώθηκε το πολύ σημαντικό έργο της ηλεκτροκίνησης με εκατοντάδες χιλιόμετρα ηλεκτροδότησης, ενώ υλοποιήθηκε και μεγάλο μέρος των συμβάσεων για τη σηματοδότηση και την τηλεδιοίκηση. Το μόνο που έμενε να κάνει η ΝΔ είναι να ολοκληρώσει τις παρεμβάσεις για τα ηλεκτρονικά συστήματα ασφαλείας πάνω στο νέο δίκτυο, κάτι που δεν έπραξε επί μία τετραετία, με ολέθρια αποτελέσματα.

Σε κάθε περίπτωση, για να περάσει ο ελληνικός σιδηρόδρομος σε νέα φάση ανάπτυξης, θα πρέπει πρώτα να θεραπευτούν οι πολιτικές παθογένειες που μαστίζουν την κεντρική Διοίκηση. Οι κομματικές σχέσεις, το πελατειακό κράτος και η αναξιοκρατία δεν έχουν θέση στη νέα εποχή της τεχνολογικής ανάπτυξης. Ο σιδηρόδρομος χρειάζεται μακρόπνοο σχεδιασμό, με επένδυση στις νέες τεχνολογίες και στην ασφάλεια.

Πώς κρίνετε την απόφαση του Ειδικού Δικαστηρίου για την υπόθεση Novartis και για τον κ. Παπαγγελόπουλο;

Παρά τις προσπάθειες της ΝΔ να υποβιβάσει την υπόθεσηNovartis σε σκευωρία, στην κοινωνική συνείδηση έχει ήδη καταγραφεί ως ένα από τα μεγαλύτερα σκάνδαλα διαφθοράς που γνώρισε η χώρα με διεθνείς διαστάσεις.

Οι δικαστικές αποφάσεις έρχονται με τη σειρά τους να επιβεβαιώσουν αυτή την πραγματικότητα, με την κυβέρνηση να επιμένει να μη δίνει απαντήσεις και να κρύβεται πίσω από σκιώδη επιχειρήματα, που πλήττουν την αξιοπιστία της πολιτικής ζωής του τόπου.

Θεωρείτε πως οι πολιτικές συγκλίσεις που έχουν δημιουργήσει στην αντιπολίτευση οι υποκλοπές, οι ελλείψεις στο ΕΣΥ, οι πλειστηριασμοί και λοιπά θέματα είναι και «γέφυρα» προς μια μετεκλογική συνεργασία;

Οι κρίσιμες κοινωνικές και οικονομικές συνθήκες που διανύουμε διαμορφώνουν ένα εκλογικό δίλημμα που θα κριθεί στα μείζονα κοινωνικά θέματα.

Στην ακρίβεια, το έλλειμμα κοινωνικής προστασίας, το έλλειμμα δημοκρατίας, το έλλειμμα ασφάλειας που βιώνουν οι πολίτες. Άρα, δεν πρόκειται για μία εκλογική μάχη ιδεολογική, ιδιαίτερα όταν τίθενται ζητήματα δημοκρατίας και επιβίωσης.

Αυτοί οι πολιτικοί όροι επιβάλλουν προοδευτικές συγκλίσεις και συνεργασίες με βασικό κορμό τον ΣΥΡΙΖΑ. Εκτιμούμε ότι αυτή η στρατηγική επιδίωξη μπορεί να τελεσφορήσει από το βράδυ της πρώτης Κυριακής.

 

Συνέντευξη στον Γιάννη Σπ. Παργινό

Δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα Παρασκήνιο