Στο «φουλ» τα επιτελεία

Στο φουλ εργάζονται οι επικοινωνιακές ομάδες των κομμάτων με την επίσημη έναρξη της προεκλογικής περιόδου. Στην Πειραιώς, η διαμόρφωση της κεντρικής επικοινωνιακής στρατηγικής, με την οποία κινείται η ΝΔ στον δρόμο προς τις κάλπες,έχει ολοκληρωθεί και το κεντρικό μήνυμα, σύμφωνα με πληροφορίες, συμβολίζει τόσο το γεγονός ότι τα τέσσερα χρόνια έγιναν πολλά βήματα εμπρός, όσο και το αίτημα της «αλλαγής» που εκφράζει μεγάλο μέρος της κοινωνίας.

«Γαλάζια» εμπροσθοφυλακή

Ο βασικός επικοινωνιακός σχεδιασμός υλοποιείται αρχικά από την ομάδα εντός Μαξίμου, που αποτελείται από το Γραφείο Τύπου –τους Δημ. Τσιόδρα, Χρ. Ζωγράφο και Γεωρ.Ευθυμίου–, τον κυβερνητικό εκπρόσωπο Γιάννη Οικονόμου, την Αριστοτελία Πελώνη, τον επικεφαλής των social media, Ελληνοαμερικανό Ερικ Θανόπουλο-Παρκς, τον Νίκο Ρωμανό, ενώ ρόλο έχει και ο Αμερικανός Σταν Γκρίνμπεργκ. Πρόκειται για την ομάδα που εφαρμόζει στην πράξη όσα σχεδιάζονται στον πρωινό καφέ και στις σε τακτά χρονικά διαστήματα εκλογικές συσκέψεις, όπου οι Γ. Γεραπετρίτης, Άκ. Σκέρτσος και τελευταία ο Στ. Παπασταύρου έχουν κομβικό ρόλο.

Όσον αφορά τα πρόσωπα που έχουν αναλάβει να σηκώσουν το επικοινωνιακό βάρος, σε πρώτη φάση δεν θα είναι βουλευτές, λόγω του περιορισμού εμφανίσεων στον οποίο υπόκεινται οι υποψήφιοι. Ο Άκης Σκέρτσος, που θα είναι όπως όλα δείχνουν ο νέος εκπρόσωπος της κυβέρνησης, μαζί με τον γραμματέα του κόμματος Παύλο Μαρινάκη, θα είναι ένα βασικό δίδυμο που θα βλέπουμε στα κανάλια. Από εκεί και πέρα, η Άννα-Μισέλ Ασημακοπούλου, με την ιδιότητα της εκπροσώπου της ευρωομάδας, θα βρίσκεται επίσης διαρκώς στα μίντια, ενώ ρόλο θα έχουν και ο Νίκος Ρωμανός, ο Νίκος Χαρδαλιάς και ο Γιάννης Σμυρλής. Υποστηρικτικό ρόλο στον εκπρόσωπο, καθώς δεν έχει περιορισμό εμφανίσεων, θα παρέχει ο Γ.Γ. Θανάσης Κοντογεώργης, ενώ βέβαιες είναι και οι εμφανίσεις του Γιώργου Γεραπετρίτη.

Την τελευταία εβδομάδα πριν από τις εκλογές είναι βέβαιο πως θα «κρατήσουν» μία εμφάνιση πρωτοκλασάτοι υπουργοί, όπως ο Άδωνις Γεωργιάδης, ο Νίκος Δένδιας, ο Μάκης Βορίδης, ο Κωστής Χατζηδάκης και ο Κυριάκος Πιερρακάκης. Βασικό κομμάτι του σχεδιασμού του Μεγάρου Μαξίμου αποτελούν οι μετρήσεις. Τον ρόλο αυτόν έχει αναλάβει ο Θοδωρής Λιβάνιος, που αποτελεί τον άνθρωπο που διεξάγει και αναλύει όλες τις μετρήσεις για λογαριασμό του Μαξίμου, ευρισκόμενος σε στενή συνεργασία με τον Αμερικανό Σταν Γκρίνμπεργκ, ο οποίος «διαβάζει» διαρκώς τις μετρήσεις. Ένας ακόμη δημοσκόπος που συμβουλεύεται το Μαξίμου είναι ο Θωμάς Γεράκης.

ΣΥΡΙΖΑ όπως το 2012

Στη μάχη της επικοινωνίας η Κουμουνδούρου μπήκε δυναμικά από το καλοκαίρι του 2012, όταν βρέθηκε για πρώτη φορά στη θέση της αξιωματικής αντιπολίτευσης. Η κυβερνητική εμπειρία βοήθησε στο να δημιουργηθεί ένας μηχανισμός που το 2019 μετακόμισε από την Ηρώδου Αττικού στην Κουμουνδούρου.

Η πρώτη οργάνωση του καθημερινού επικοινωνιακού σχεδιασμού γίνεται από την Πόπη Τσαπανίδου, τον Νάσο Ηλιόπουλο, τον Νίκο Ανδριόπουλο και τον Μπάμπη Παπαδάκη. Ακολουθεί ο δεύτερος «πρωινός καφές», όπου με τον Αλέξη Τσίπρα ορίζονται οι κατευθυντήριες γραμμές. Συνολική εικόνα του πλάνου δράσης έχουν τα μέλη του Πολιτικού Σχεδιασμού, Νίκος Μπίστης, Ευκλείδης Τσακαλώτος, Νίκος Παππάς και Γιάννης Ραγκούσης.

Τα τέσσερα παραπάνω στελέχη αποτελούν και μέρος της ομάδας των προσώπων που έχουν αναλάβει τα τηλεοπτικά πάνελ. Όλγα Γεροβασίλη, Δημήτρης Τζανακόπουλος, Νίκος Βούτσης, Έφη Αχτσιόγλου, Αλέξης Χαρίτσης, Κώστας Ζαχαριάδης, Γιώργος Κατρούγκαλος, Νίκος Φίλης, Πάνος Σκουρλέτης, Μαριλίζα Ξενογιαννακοπούλου, Χρήστος Σπίρτζης, Θανάσης Θεοχαρόπουλος συμπληρώνουν τη «σκληρή ομάδα» εμπροσθοφυλακής. Ακολουθώντας μια in-house στρατηγική, ο σκηνοθέτης Μιχάλης Κωνσταντάτος έχει αναλάβει με την ομάδα του την επιμέλεια των βίντεο. Το Ινστιτούτο «Νίκος Πουλαντζάς» με τους Κώστα Πουλάκη και Δανάη Κολτσίδα είναι οι «δημοσκόποι» του ΣΥΡΙΖΑ, ενώ είναι γνωστή η επαφή που έχει το κόμμα με τις εταιρείες Prorata και MRB. Με τα socialmediaθα ασχοληθούν οι Λεωνίδας Σακλαμπάνης και Κωνσταντίνος Μαρκέτος.

Με βουλευτές το ΠΑΣΟΚ

Για τον σχεδιασμό της προεκλογικής εκστρατείας του ΠΑΣΟΚ επιστρατεύθηκε το επικοινωνιακό επιτελείο, αλλά και βουλευτές του κόμματος. Ο εκπρόσωπος Τύπου Δημήτρης Μάντζος, ο γραμματέας του κόμματος Ανδρέας Σπυρόπουλος, ο γραμματέας Πολιτικού Σχεδιασμού Παναγιώτης Δουδωνής και οι βουλευτές Οδυσσέας Κωνσταντινόπουλος, Μιχάλης Κατρίνης, Ευαγγελία Λιακούλη, Κώστας Σκανδαλίδης και Νάντια Γιαννακοπούλου συμμετέχουν στην προετοιμασία. Ο συντονισμός γίνεται από τη διευθύντρια Επικοινωνίας Στεφανία Μουρελάτου, η οποία μαζί με τους συνεργάτες της έχει αναλάβει την καθημερινή επικαιροποίηση θέσεων και τεκμηρίωσης.

Ο Νίκος Ανδρουλάκης θα είναι στην πρώτη γραμμή των τηλεοπτικών εμφανίσεων, καθώς θεωρείται ότι αυτός δίνει το στίγμα καλύτερα απ’ όλους. Την ομάδα που θα δώσει τη μάχη της επικοινωνίας από τηλεοράσεως συμπληρώνουν οι Δημήτρης Μάντζος, Ανδρέας Σπυρόπουλος και Παναγιώτης Δουδωνής, οι οποίοι, καθώς δεν θα είναι υποψήφιοι με σταυρό, δεν υπόκεινται στους περιορισμούς στον αριθμό εμφανίσεων. Ο Στράτος Φαναράς της εταιρείας MetronAnalysis είναι ο σταθερός συνομιλητής της Χαρ. Τρικούπη όσον αφορά την αποτίμηση των δημοσκοπικών μετρήσεων, ενώ στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης τον πρώτο λόγο έχει ο Βασίλης Πανάγος, στενός συνεργάτης του Νίκου Ανδρουλάκη.

Δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα Παρασκήνιο