Στο μικροσκόπιο των φορολογικών αρχών έχουν μπει οι influencers, οι οποίοι όπως φαίνεται κάνουν “χρυσές δουλειές”, χωρίς να δηλώνουν πάντοτε τις υψηλές αμοιβές που παίρνουν από την πώληση ή την προώθηση προϊόντων.

Η Εφορία έχει ξεκινήσει ελέγχους, “ξεσκονίζοντας” μία σειρά από πλατφόρμες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, όπως το Facebook, το Instagram και το TikTok, ενώ ο διοικητής της ΑΑΔΕ αποκάλυψε χθες ότι έπεσε στα δίχτυα των αρχών, influencer που φοροδιέφευγε συστηματικά, χωρίς να δίνει περισσότερα στοιχεία για την ταυτότητά του.

Ωστόσο, σήμερα, είδε το φως της δημοσιότητας δημοσίευμα του enikos, σύμφωνα με το οποίο, ο εν λόγω influencer είναι πολύ γνωστός παρουσιαστής ψυχαγωγικών εκπομπών.

Κατά τις ίδιες πηγές, πρόκειται για πρόσωπο με μεγάλη επαγγελματική εμπειρία που ήταν στο τιμόνι εκπομπών με μεγάλη τηλεθέαση.

Στη “φάκα” της εφορίας
Προφανώς αυτή δεν είναι η μοναδική περίπτωση που χρησιμοποίησε τη δημοσιότητά του για να πλουτίσει, φοροδιαφεύγοντας.

Η περίπτωση γνωστής Ελληνίδας που είχε αποκρύψει 350.000 ευρώ και άλλες ανάλογες περιπτώσεις έχει οδηγήσει το υπουργείο Ανάπτυξης στον έλεγχο των εμπορικών πρακτικών που χρησιμοποιούν οι influencers στους λογαριασμούς τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Οι τιμές ξεκινούν από το ταπεινό ποσό 500 ευρώ για ένα story στο Instagram και μπορούν να αγγίξουν ακόμα και τις 10.000 ευρώ για μία δημοσίευση.

Τα “χρυσά” likes
Αξίζει να σημειωθεί ότι οι influencers κατατάσσονται σε κατηγορίες, ανάλογια με τον αριθμό των followers που έχουν.

Στους Mega influencers εντάσσονται όσοι έχουν από 500.000 έως 2.000.000 followers και μπορούν να λάβουν το ποσό των 3.000 -10.000 ευρώ ανά post.

Οι macro influencers (100.000-500.000 followers) μπορούν να λάβουν 1.000 – 3.000 ευρώ ανά post.

Οι micro influencers (3.000-30.000 followers) μπορούν να λάβουν 300 – 1.000 ευρώ ανά post

Οι nano influencers (έως 3.000 followers) μπορούν να λάβουν 100-500 ευρώ ανά post.