Επικεντρώνεται στη διαχείριση της δημόσιας περιουσίας και την ενίσχυση της αναπτυξιακής πολιτικής της χώρας
Τη μετονομασία του Υπερταμείου σε Εθνικό Αναπτυξιακό Ταμείο ανακοίνωσε ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Κυριάκος Πιερρακάκης, σηματοδοτώντας – όπως ανέφερε – τη μετάβαση σε μια νέα φάση για τη διαχείριση της δημόσιας περιουσίας και την ενίσχυση της αναπτυξιακής πολιτικής της χώρας.
Όπως τόνισε ο υπουργός, η αλλαγή δεν είναι μόνο συμβολική, αλλά συνοδεύεται από έναν ευρύτερο επαναπροσδιορισμό του ρόλου του φορέα, ο οποίος καλείται πλέον να λειτουργήσει ως μοχλός επενδύσεων και οικονομικής ανάπτυξης.
Από τα μνημόνια στην ανάπτυξη
Το Υπερταμείο δημιουργήθηκε το 2016, στο πλαίσιο των μνημονιακών δεσμεύσεων της Ελλάδας, με βασική αποστολή τη διαχείριση και αξιοποίηση σημαντικών περιουσιακών στοιχείων του Δημοσίου.
Για χρόνια το όνομά του συνδέθηκε κυρίως με την εποπτεία κρατικών συμμετοχών, την αξιοποίηση δημόσιας περιουσίας και τις μεταρρυθμίσεις που συμφωνήθηκαν κατά την περίοδο της οικονομικής κρίσης.
Η κυβέρνηση επιδιώκει τώρα να δώσει στον οργανισμό μια διαφορετική ταυτότητα, προβάλλοντας περισσότερο τον αναπτυξιακό του χαρακτήρα και τον ρόλο του στην προσέλκυση επενδύσεων.
Οι τομείς που μπαίνουν στο επίκεντρο
Σύμφωνα με τον κ. Πιερρακάκη, το νέο Εθνικό Αναπτυξιακό Ταμείο θα επικεντρωθεί σε κλάδους που θεωρούνται κρίσιμοι για τη μελλοντική ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας.
Μεταξύ αυτών περιλαμβάνονται:
- Η τεχνητή νοημοσύνη (AI)
- Τα data centers
- Η βιομηχανία ημιαγωγών
- Η ενέργεια
- Τα logistics
- Η αγροδιατροφή
- Ο τουρισμός υγείας
Στόχος είναι η κινητοποίηση ιδιωτικών και δημόσιων κεφαλαίων, η επιτάχυνση επενδυτικών σχεδίων και η ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της χώρας.
Συντονιστικός ρόλος σε κρίσιμες υποδομές
Το νέο Ταμείο αναμένεται να διατηρήσει σημαντικό ρόλο στη διαχείριση στρατηγικών συμμετοχών του Δημοσίου, ενώ θα συμμετέχει στον σχεδιασμό και τον συντονισμό έργων που αφορούν:
- Υποδομές
- Ενεργειακά δίκτυα
- Δημόσια ακίνητα
- Μεγάλες επενδύσεις εθνικής σημασίας
Η φιλοσοφία της κυβέρνησης είναι να αξιοποιηθούν τα περιουσιακά στοιχεία του Δημοσίου όχι μόνο ως πηγή εσόδων, αλλά και ως εργαλείο παραγωγής νέου πλούτου και επενδύσεων.
«Η ανάπτυξη πρέπει να φτάσει στους πολίτες»
Ο υπουργός Οικονομικών υπογράμμισε ότι η ελληνική οικονομία συνεχίζει να αναπτύσσεται με ρυθμούς υψηλότερους από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο, καταγράφοντας αύξηση επενδύσεων και εξαγωγών, καθώς και συνεχή μείωση του δημόσιου χρέους.
Όπως σημείωσε, το μεγάλο ζητούμενο είναι η θετική αυτή πορεία να μεταφραστεί σε καλύτερες αποδοχές, περισσότερες ευκαιρίες και υψηλότερο βιοτικό επίπεδο για τους πολίτες.
Η μετονομασία του Υπερταμείου σε Εθνικό Αναπτυξιακό Ταμείο επιχειρεί να στείλει και ένα πολιτικό μήνυμα: ότι η Ελλάδα αφήνει οριστικά πίσω της την εποχή της διαχείρισης της κρίσης και στρέφεται πλέον στην προσέλκυση επενδύσεων και στη δημιουργία νέας αναπτυξιακής δυναμικής.

