Οι αρχές έθεσαν τον ασθενή σε απομόνωση και ξεκίνησαν ιχνηλάτηση επαφών, ενώ διαβεβαιώνουν ότι ο κίνδυνος για τον γενικό πληθυσμό παραμένει χαμηλός
Σε αυξημένη επιφυλακή βρίσκονται οι υγειονομικές αρχές της Γαλλίας μετά την επιβεβαίωση του πρώτου κρούσματος του ιού Έμπολα στη χώρα. Πρόκειται για γιατρό που επέστρεψε πρόσφατα από ανθρωπιστική αποστολή στη Λαϊκή Δημοκρατία του Κονγκό, όπου βρίσκεται σε εξέλιξη σοβαρή επιδημία της νόσου.
Το γαλλικό υπουργείο Υγείας ανακοίνωσε ότι ο ασθενής έχει τεθεί άμεσα σε απομόνωση, ενώ παράλληλα ενεργοποιήθηκαν όλα τα προβλεπόμενα πρωτόκολλα για την ιχνηλάτηση των επαφών του και τον περιορισμό οποιουδήποτε ενδεχόμενου κινδύνου μετάδοσης.
Παρά την ανησυχία που προκαλεί η εμφάνιση του πρώτου περιστατικού σε γαλλικό έδαφος, οι αρμόδιες αρχές τονίζουν ότι ο κίνδυνος για τον γενικό πληθυσμό της Γαλλίας και της Ευρώπης παραμένει χαμηλός. Την εξέλιξη της υπόθεσης παρακολουθεί στενά και η γαλλική κυβέρνηση.
Η κατάσταση στη Λαϊκή Δημοκρατία του Κονγκό εξακολουθεί να προκαλεί προβληματισμό στη διεθνή κοινότητα. Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, περισσότεροι από 1.000 άνθρωποι έχουν προσβληθεί από τον ιό, ενώ οι θάνατοι έχουν φτάσει τους 267. Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας έχει ήδη προειδοποιήσει ότι πρόκειται για τη μεγαλύτερη καταγραφή επιβεβαιωμένων κρουσμάτων κατά τον πρώτο μήνα μιας επιδημίας Έμπολα.
Η τρέχουσα επιδημία κηρύχθηκε επίσημα στις 15 Μαΐου και συνδέεται με το στέλεχος Bundibugyo του ιού, για το οποίο μέχρι σήμερα δεν υπάρχει εγκεκριμένο εμβόλιο ή ειδική θεραπεία. Οι ειδικοί επισημαίνουν ότι η έγκαιρη ανίχνευση των περιστατικών και η άμεση εφαρμογή μέτρων δημόσιας υγείας αποτελούν τα βασικά «όπλα» για τον περιορισμό της εξάπλωσης.
Οι υγειονομικές αρχές παραμένουν σε διαρκή επαγρύπνηση, ενώ οι έρευνες συνεχίζονται προκειμένου να διασφαλιστεί ότι δεν θα υπάρξουν περαιτέρω αλυσίδες μετάδοσης του ιού.

