Αποφασισμένη να απαιτήσει τη διενέργεια πιο ρεαλιστικών δοκιμών για τις εκπομπές CO2 των επαναφορτιζόμενων υβριδικών οχημάτων, είναι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Σε αυστηροποίηση της διαδικασίας μέτρησης των εκπομπών CO2, οι οποίες αφορούν τα plug-in υβριδικά αυτοκίνητα, θα προχωρήσει η Ευρωπαϊκή Ένωση, μετά τις καταγγελίες πως οι πραγματικοί εκλυόμενοι ρύποι των PHEV οχημάτων, ίσως και να είναι έως και τέσσερις φορές υψηλότεροι απ’ ό,τι δείχνουν οι δοκιμές.

Σύμφωνα με το Reuters, γύρω στο 2025 αναμένεται να εφαρμοστούν πιο αυστηρά πρότυπα, σε μια προσπάθεια να εξάγονται ασφαλέστερα συμπεράσματα σχετικά με τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.

Βάσει μελέτης του Διεθνούς Συμβουλίου για Καθαρές Μεταφορές (ICCT), όπου αξιοποιήθηκαν δεδομένα από 100.000 plug-in υβριδικά, φαίνεται ότι τα σχετικής τεχνολογίας οχήματα δεν φορτίζονται ανά τακτά χρονικά διαστήματα, και η πραγματική τους ηλεκτρική αυτονομία είναι μικρότερη απ’ ό,τι παρουσιάζεται στις δοκιμές. Αυτό πρακτικά σημαίνει, πως βασίζονται κυρίως στον κινητήρα εσωτερικής καύσης, μ’ αποτέλεσμα να επιβαρύνουν σημαντικά το περιβάλλον.

Η επερχόμενη επιβολή της νέας διαδικασίας, θα αναγκάσει τις αυτοκινητοβιομηχανίες να επιταχύνουν τον ρυθμό εξέλιξης και πώλησης αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων, έναντι plug-in υβριδικών, καθώς τα τελευταία, θα έχουν μηδαμινή συνεισφορά στην προσπάθεια συμμόρφωσης με τα αυστηρά όρια ρύπων και την αποφυγή των μεγάλων προστίμων.

Κύκλοι της ΕΕ ανέφεραν στο Reuters, ότι η τροπολογία εξετάζεται από τον εκτελεστικό βραχίονα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, και στις 9 Φεβρουαρίου θα συζητηθεί από την Ομάδα Εργασίας Μηχανοκίνητων Οχημάτων, αποτελούμενη από ενδιαφερόμενα μέρη από τη βιομηχανία, κυβερνητικούς και τις ενώσεις καταναλωτών. H έκδοση της απόφασης αναμένεται εντός του τρέχοντος έτους.

Η διαφαινόμενη τροποποίηση των δοκιμών WLTP με σκοπό την εξαγωγή πιο ρεαλιστικών στοιχείων, ικανοποιεί τους ισχυρισμούς μιας πληθώρας περιβαλλοντικών οργανώσεων και ρυθμιστικών αρχών πως τα plug-in υβριδικά δεν είναι εξίσου «πράσινα» όσα θεωρούντο, και δεν πρέπει να τυγχάνουν της ίδιας αντιμετώπισης με τα ηλεκτρικά, όταν προβάλλεται η πολιτική ενθάρρυνσης της ηλεκτροκίνησης.