Πρόκειται για μια πραγματικά μεγάλη ατυχία της χώρας. Μόλις βγήκε από μία δεκαετή κρίση και τρία σκληρά μνημόνια, μόλις άρχισε να «ισιώνει» με μια νέα και κανονική κυβέρνηση, της οποίας τα στελέχη στην πλειοψηφία τους ξέρουν τι τους γίνεται, και με έναν ικανό και συγκροτημένο πρωθυπουργό, ξεκίνησε μια νέα, αυτήν τη φορά παγκόσμια, κρίση.

Η ενεργειακή και πληθωριστική έκρηξη τιμών δεν οφείλεται βέβαια σε καμία κυβέρνηση, άρα ούτε και στην ελληνική, και φυσικά είναι απόλυτο λάθος της αξιωματικής αντιπολίτευσης να τη φορτώνει σε αυτήν. Μπορεί να υποστηρίζει ότι δεν χειρίζεται καλά τη διεθνή κρίση, αλλά, όταν ισχυρίζεται ότι φταίει ο Μητσοτάκης γι’ αυτήν, δεν φαίνεται να κερδίζει κάτι πέρα απ’ αυτούς που ψηφίζουν σταθερά ΣΥΡΙΖΑ.

Αντιθέτως, δημιουργεί την αίσθηση του λαϊκισμού που αποδοκιμάστηκε μόλις τρία χρόνια πριν και οδήγησε παραδοσιακούς κεντροαριστερούς ψηφοφόρους στον Μητσοτάκη. Το ίδιο θα συμβεί και στις επόμενες εκλογές, αν το κοινό αυτό πειστεί εκ νέου ότι ο ΣΥΡΙΖΑ λέει ό,τι να ’ναι.Όπως, καλή ώρα, το να…πανηγυρίζει για την «άνοδο» της Αριστεράς του Μελανσόν, μιας Αριστεράς που δεν έχει καμία σχέση με τη δική του, καθώς και για την ακυβερνησία στη Γαλλία, μόνο και μόνο για να μαζέψει ψήφους. Όπως δείχνουν και τα αποτελέσματα των εκλογών στη Γαλλία,η Ελλάδα τώρα περισσότερο από ποτέ χρειάζεται και πάλι μια σταθερή πολιτική κατάσταση. Και αυτό γίνεται σιγά-σιγά ξεκάθαρο στον κοινό πολίτη που δεν θέλει περιπέτειες, θέλει να ξέρει ότι υπάρχει σταθερό τιμόνι που το κρατάει ένας και όχι διακομματικό αλισβερίσι για να βγει μια υπουργική διάταξη.

Ναι, αυτό που χρειάζεται η Ελλάδα είναι μια σταθερή κανονική κυβέρνηση που να παίρνει αποφάσεις αμέσως, να αντιδρά σε ό,τι έχει ανάγκη άμεσα, ειδικά σε μια τόσο ταραγμένη εποχή, γεωπολιτικά και οικονομικά. Μια κυβέρνηση, η οποιαδήποτε κυβέρνηση, δεν μπορεί να είναι προϊόν πολιτικής συρραφής ή κομματικής συναλλαγής. Γι’ αυτό και η απλή αναλογική είναι ένα ακόμα σοβαρό πολιτικό λάθος του ΣΥΡΙΖΑ, λαϊκίστικο και καταστροφικό για μια χώρα όπως η Ελλάδα.

 

του Φώτη Σιούμπουρα

Δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα Παρασκήνιο