Τι ανακοίνωσε ο Κυρανάκης στην εξειδίκευση των μέτρων
Συνέντευξη Τύπου από τον αναπληρωτή υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Κωνσταντίνο Κυρανάκη για την εξειδίκευση των μέτρων άμεσης εφαρμογής για την ασφάλεια και τον εκσυγχρονισμό των σιδηροδρόμων πραγματοποιήθηκε την Δευτέρα.
Οι ανακοινώσεις
Στην τοποθέτησή του κατά την παρουσίαση του νέου νομοσχεδίου για τον εκσυγχρονισμό του σιδηροδρομικού δικτύου, ο κ. Κυρανάκης ανακοίνωσε τη δημιουργία της πλατφόρμας railway.gov.gr, μέσω της οποίας οι πολίτες θα μπορούν να ενημερώνονται για τη θέση των τρένων σε πραγματικό χρόνο. Επιπλέον, αναφέρθηκε στις νέες ψηφιακές εφαρμογές, όπως το Ψηφιακό Μητρώο Σιδηροδρομικών Δεδομένων, το σύστημα ακριβούς γεωεντοπισμού αμαξοστοιχιών και την εφαρμογή που θα καταγράφει εντολές και παραβάσεις.
Στο πλαίσιο των νέων Δομών Ασφαλείας του Σιδηροδρόμου προβλέπεται, επίσης, η δημιουργία και λειτουργία του Ενιαίου Κέντρου Εποπτείας του ΟΣΕ, το οποίο θα έχει την αρμοδιότητα να παρακολουθεί την πορεία των αμαξοστοιχιών, να συλλέγει δεδομένα κίνησης, να εποπτεύει αξιολογήσεις κινδύνου και να παρέχει τόσο έγκαιρη προειδοποίηση όσο και άμεση αντίδραση σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης.
Εκπαίδευση και Αξιολόγηση του Προσωπικού Σιδηροδρόμου με Αυστηροποίηση Κυρώσεων:
- Δοκιμασίες αξιολόγησης στελεχών κρίσιμων καθηκόντων πριν και μετά την πρόσληψη
- Συνεργασία με Ένοπλες Δυνάμεις στην αξιολόγηση καταλληλότητας προσωπικού ασφαλείας
- Προϊστάμενος Αμαξοστοιχίας
- Ειδική Μονάδα Επιθεωρητών Σιδηροδρόμου
- Κυρώσεις Παράβασης Γενικού Κανονισμού Κίνησης
- Πρόσβαση σε εγκαταστάσεις και υπηρεσίες κατάρτισης προσωπικού σιδηροδρομικών
- επιχειρήσεων και διαχειριστή υποδομής
- Διεύρυνση Πιστοποίησης Υπεύθυνων για την συντήρηση Φορέων
Ταχεία στελέχωση των ΡΑΣ και ΕΟΔΑΣΑΑΜ σημείωσε πως θα υπάρξουν η επιτάχυνση προσλήψεων Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων, η επιτάχυνση προσλήψεων ΕΟΔΑΣΑΑΜ, η Ανεξαρτησία Διαχείρισης Πόρων ΕΟΔΑΣΑΑΜ
Σύγχρονη εταιρική δομή για τον νέο ΟΣΕ περιλαμβάνει ενίσχυση αποτελεσματικότητας και επιτάχυνση διαδικασιών με έμφαση στη στελέχωση της εταιρείας με όρους ιδιωτικής οικονομίας, στην προσέλκυση στελεχών από το εξωτερικό, στις ταχύτερες προσλήψεις για κρίσιμα καθήκοντα ασφαλείας και τις ταχύτερες διαδικασίες ανάθεσης και υλοποίησης κρίσιμων έργων στον Σιδηρόδρομο.