Ένοχοι για παραβάσεις της νομοθεσίας περί προστασίας προσωπικών δεδομένων οι κατηγορούμενοι, με τριετή αναστολή στην εκτέλεση των ποινών
Το Τριμελές Πλημμελειοδικείο Αθηνών εξέδωσε την απόφασή του για την πολύκροτη υπόθεση της διαρροής ηλεκτρονικών διευθύνσεων αποδήμων ψηφοφόρων κατά την προεκλογική περίοδο των ευρωεκλογών του 2024, κηρύσσοντας ενόχους τέσσερα πρόσωπα που βρέθηκαν στο επίκεντρο της δικαστικής έρευνας.
Ανάμεσά τους και η πρώην ευρωβουλευτής της Νέας Δημοκρατίας Άννα Μισέλ Ασημακοπούλου, η οποία κρίθηκε ομόφωνα ένοχη για παράβαση της νομοθεσίας περί προστασίας προσωπικών δεδομένων και κατά πλειοψηφία ένοχη για την εμπλοκή της στην υπόθεση. Το δικαστήριο της επέβαλε ποινή φυλάκισης 20 μηνών, με αναστολή εκτέλεσης για διάστημα τριών ετών.
Καταδικαστική ήταν η ετυμηγορία και για τον πρώην γενικό γραμματέα του υπουργείου Εσωτερικών Μιχάλη Σταυριανουδάκη. Το δικαστήριο τον έκρινε κατά πλειοψηφία ένοχο τόσο για παράβαση της νομοθεσίας περί προσωπικών δεδομένων όσο και για παραβίαση υπηρεσιακού απορρήτου, επιβάλλοντάς του ποινή φυλάκισης 18 μηνών με τριετή αναστολή.
Παράλληλα, ένοχοι κρίθηκαν ο τότε γραμματέας Αποδήμων της Νέας Δημοκρατίας Νίκος Θεοδωρόπουλος και ο τότε γραμματέας Τοπικής Αυτοδιοίκησης και Διαχείρισης Κρίσεων του κόμματος Μένιος Κορομηλάς. Στον πρώτο επιβλήθηκε ποινή φυλάκισης οκτώ μηνών και στον δεύτερο δώδεκα μηνών για παραβίαση της νομοθεσίας περί προστασίας προσωπικών δεδομένων. Ωστόσο, αμφότεροι αθωώθηκαν ομόφωνα για την κατηγορία της παραβίασης υπηρεσιακού απορρήτου.
Το δικαστήριο αναγνώρισε σε όλους τους καταδικασθέντες το ελαφρυντικό του πρότερου σύννομου βίου, ενώ αποφάσισε η εκτέλεση των ποινών να ανασταλεί για τρία χρόνια.
Η απόφαση κλείνει έναν σημαντικό κύκλο της δικαστικής διερεύνησης για την υπόθεση που είχε προκαλέσει έντονες πολιτικές αντιδράσεις και σοβαρά ερωτήματα σχετικά με τη διαχείριση προσωπικών δεδομένων πολιτών και ειδικότερα των Ελλήνων του εξωτερικού.

