Ανακοινώθηκαν από την ΕΡΓΟΣΕ τα ποσά που θα λάβουν οι 6+1 project managers, οι οποίοι θα υποστηρίξουν τον οργανισμό κατά τη διάρκεια της εφαρμογής των συμβάσεων για τα έργα αξίας 4,5 δισ. ευρώ που αφορούν τη διασύνδεση του σιδηρόδρομου με εθνικούς λιμένες μείζονος εμπορικής συμμαχίας.

Πρόκειται για μία σειρά έργων που έχουν ανακοινωθεί από το περασμένο Νοέμβριο και μεγάλοι εγχώριοι και διεθνείς Όμιλοι, όπως οι ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Ελλάκτωρ, ΑΒΑΞ, Intrakat, Mytilineos, Alstom και Siemens έχουν δημιουργήσει ισχυρές κοινοπραξίες για τη διεκδίκηση τους.

Όπως έχει ήδη γράψει το mononews την περασμένη Παρασκευή το Διοικητικό Συμβούλιο της ΕΡΓΟΣΕ έδωσε το πράσινο φως για τη δημοπράτηση των συμβάσεων και αναμένεται πλέον εντός του μήνα να βγουν στον αέρα οι διαγωνισμοί για τους 6+1 συμβούλους συνολικής αξίας 250 εκατ. ευρώ εάν λάβουμε υπόψη και το ΦΠΑ.

Όπως αναφέρεται σε σχετικές αποφάσεις που δημοσιεύθηκαν προ ολίγου και υπογράφονται από τον Πρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο του Οργανισμού, Χρήστο Βίνη, ξεκαθαρίζεται η αξία της καθεμίας σύμβασης. Τη δημοπράτηση των συμβάσεων θα αναλάβει η Διεύθυνση Συμβάσεων και Προμηθειών και το κριτήριο για την επιλογή των αναδόχων θα είναι η καλύτερη έκπτωση επί της αρχικής εκτιμώμενης τιμής. Εκτιμάται, δε, πως η ΕΡΓΟΣΕ θα έχει καταλήξει στους αναδόχους έως τα τέλη του έτους, καθώς υπολογίζεται πως εντός του επόμενου Μαρτίου θα πέσουν οι υπογραφές για τα πρώτα εκ των έξι έργων.

Αναλυτικά τα ποσά ανά έργο
Για την αναβάθμιση της υφιστάμενης γραμμής και την εγκατάσταση σηματοδότησης και ηλεκτροκίνησης στο τμήμα Αλεξανδρούπολη-Ορμένιο το εκτιμώμενο κόστος του έργου για τις υπηρεσίες συμβούλου ανέρχεται στα 49,4 εκατ. ευρώ συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ.

Για την κατασκευή της νέας σιδηροδρομικής γραμμής Θεσσαλονίκη-Τοξότες το εκτιμώμενο κόστος του έργου για τις υπηρεσίες συμβούλου ανέρχεται στα 89,1 εκατ. ευρώ συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ.

Για τη σιδηροδρομική σύνδεση του 6ου προβλήτα του Λιμένα Θεσσαλονίκης και την κατασκευή του Προαστιακού Δυτικής Θεσσαλονίκης το κόστος του έργου για τις υπηρεσίες συμβούλου ανέρχεται στα 2,67 εκατ. ευρώ συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ.

Για την κατασκευή της νέας προαστιακής σιδηροδρομικής γραμμής για τη σύνδεση της Ραφήνας και του λιμένα της με το υφιστάμενο σιδηροδρομικό δίκτυο ο σύμβουλος εκτιμάται πως θα χρειαστεί 18,4 εκατ. ευρώ συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ.

Για την κατασκευή της νέας προαστιακής σιδηροδρομικής γραμμής από το Κορωπί έως το Λαύριο και το Λιμένα Λαυρίου, το κόστος του έργου για τις υπηρεσίες συμβούλου ανέρχεται στα 23,4 εκατ. ευρώ συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ.

Για τη νέα διπλή σιδηροδρομική γραμμή Κιάτο-Πάτρα στο τμήμα Ρίο-Νέος Λιμένας Πατρών το κόστος για τις υπηρεσίες συμβούλου ανέρχεται στα 29 εκατ. ευρώ συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ.

Επιπλέον, δημοπρατείται και το έργο για την παροχή υπηρεσιών συμβούλου για υποστήριξη της ΕΡΓΟΣΕ για την ολοκλήρωση εν εξελίξει έργων. Το κόστος της σύμβασης εκτιμάται στα 38,2 εκατ. ευρώ συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ.

ΠΗΓΗ: mononews.gr